جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
آیت الله علم الهدی

حوزه /نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی با بیان اینکه حوزه و دانشگاه باید مراقب جریان های متحجر در بین خود باشند، گفت: دشمن با همه توان به میدان آمده است و از هر نوع روشی برای از بین بردن نظام اسلامی استفاده می کند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»  از مشهد، آیت الله سید احمد علم الهدی، شب گذشته در همایش «دیده بان استقلال» که در حسینیه قرآن و عترت مشهد برگزار شد، با اشاره به حماسه 9 دی گفت: حماسه نهم دی یک جریان ماندگار در کشور خواهد بود اما نباید فقط یک نگاه حادثه‌ای به 9 دی داشته باشیم بلکه می بایست دیدمان جریانی باشد.

وی با اشاره به اینکه دشمن در هشت سال دفاع مقدس جنگی سخت بر ما تحمیل کرد، افزود: آنان در فتنه 88 سرسخت ترین جنگ نرم را به ما تحمیل کردند و با این وجود مردم در حماسه 9 دی نه تنها دشمن را شکست دادند بلکه تقابل حزب الله با حزب الشیطان نیز مشاهده شد و این رمز ماندگاری این روز حماسی است.

آیت الله علم الهدی با اشاره به اینکه قرآن در سوره مبارکه مجادله از آیه 14 تا 19 درباره تبیین حزب الشیطان صحبت کرده و نخستین نشانه حزب شیطان را همکاری با قومی می داند که مغضوب خداوند است، تصریح کرد: سرآغاز تشکیل حزب شیطان از همین قبول کردن ابتکار، نقشه، فتنه، توطئه و ولایت پذیری از قومی است که مغضوب خدا هستند و امروز روی کره زمین مصداق حزب شیطان آمریکا، انگلیس و صهیونیست‌ها می باشند.

 نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی با تاکید بر اینکه دشمن به دنبال یک بستر اجتماعی بود و سران فتنه جریان سازی کردند و آن بستر را در اردوکشی خیابانی به نام تقلب در انتخابات و ابطال آماده کردند، یادآور شد: آنان پیاده نظام خود را وارد کرده و شعارهای «نه غزه، نه لبنان، زنده باد ایران» و «استقلال، آزادی، جمهوری ایرانی» سر دادند و عکس امام راحل را پاره و به مقدسات عاشورایی توهین کردند.

آیت الله علم الهدی بیان کرد: عده ای به دنبال این بودند که انتخابات باطل و مجددا برگزار شود، اما مسئله ای که وجود دارد این است که براساس قانون اساسی مگر کسی جز شورای نگهبان می تواند برگزار کننده انتخابات باشد؟ در واقع آن ها به دنبال این امر بودند که انتخابات 88 توسط مجامع بین المللی و جریان های استکباری در کشور برگزار شود.

وی تصریح کرد: این طرح دشمن بسیار کامل بود، چرا که هدف اصلی آنان برگزاری انتخابات توسط جریان های خارجی بود تا جاسوس هایش به بهانه نظارت بر انتخابات وارد کشور شوند و نظام براندازی شود، اما با بصیرت رهبری دشمن نتوانست به این مقصود دست یابد.

وی خطاب به فعالان فرهنگی و انقلابی مشهد با تاکید بر اینکه باید جایگاه خود نسبت به انقلاب را شناخت، نه اینکه تنها با ژست آکادمیک به قلم زنی و کتابخوانی در حوزه و دانشگاه بپردازیم، اظهار کرد: دشمن با همه توان به میدان آمده است و از هر نوع روشی برای از بین بردن نظام اسلامی استفاده می کند.

آیت الله علم الهدی با اشاره به اینکه قرآن می‌فرماید باید رابطه دوستی با دشمن خدا را قطع کرد، گفت: کسانی که این کار را انجام می‌دهند طبق متن قرآن حزب الله هستند. روز 9 دی 88 انسان‌هایی آمدند که به سران فتنه رای داده بودند اما حماسه آفریدند و اظهار برائت کردند.

وی، درباره اهمیت حماسه 9 دی گفت: این حماسه برای تولید بصیرت بخش های مختلف مردم بود و اکنون این بصیرت حاصل شده است. حماسه 9 دی ثابت کرد هر جا مردم بیایند کارها درست می شود و خدا هم کمک می کنند.

امام جمعه مشهد خاطر نشان کرد: ۸ سال از حماسه 9 دی می گذرد و با رهنمودهای جامع مقام معظم رهبری افراد راه خود را پیدا کرده اند و جریان‌های باطل را به خوبی تشخیص می دهند.

عضو شورای عالی حوزه علمیه خراسان با بیان اینکه باید همیشه در همه کارها برای خدا قدم برداشت، نه برای خود و منافع شخصی، اظهار کرد: شیطان  تلاش می کند کاری کند که جریان‌های دینی در عرصه قدرت نباشند.

آیت الله علم الهدی با بیان اینکه حوزه و دانشگاه باید مراقب جریان های متحجر در بین خود باشند، گفت:  امروز جریان تحجر از نفاق بدتر است، زیرا اگر در میان نیروهای دینی و روحانیت نفوذ کند، موجب جدایی دین و سیاست می شود در حالی که همه رفتار و اعمال اهل بیت(ع) سیاسی بود.

امام جمعه مشهد در پایان تاکید کرد: اگر این نظام و بصیرت برخی مسئولان و مردم نباشد، دین  و فرهنگ دینی در ایران از بین خواهد رفت، لذا با  تمام وجود از نظام حمایت می کنیم و به پای کاری که امام خمینی(ره) انجام داد، می ایستیم. 

انتهای پیام/۳۱۳/۲۴

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha