جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
شیدایی

حوزه/معاون پژوهش حوزه‌ علمیه خراسان جنوبی با بیان اینکه امام حسن عسکری(ع) با وجود همه مشکلات، شبکه ارتباطی وکالت را در جامعه اسلامی محقق ساخت، گفت: حضرت با مکاتبات مخفی و نامه‌نگاری‌ها، خمس، زکات و نذورات را مدیریت می‌کردند تا به‌درستی به فقرا رسیدگی شود که برای ما درس بزرگی است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از بیرجند، حجت‌الاسلام‌ مجتبی شیدایی، شامگاه سه‌شنبه در جشن میلاد امام حسن عسکری(ع) در مسجد امام حسین(ع) بیرجند اظهار داشت: اگرچه مسجدی و متدین هستیم اما هرگز نبايد دچار کبر و غرور شویم زیرا در آن صورت در معرض لغزش خواهیم بود.

معاون پژوهش حوزه‌ علمیه خراسان‌جنوبی با بیان اینکه امام حسن‌ عسکری(ع) در اوج محدودیت و محبوس بودن، شبکه ارتباطی وکالت را برای جامعه اسلامی محقق کردند، خاطرنشان کرد: حضرت با مکاتبات مخفی و نامه‌نگاری‌ها، خمس، زکات و نذورات اقتصادی را مدیریت می‌کردند تا به‌درستی به فقرا رسیدگی شود و از کمترین امکانات بهترین استفاده را می‌کردند که برای ما درس بزرگی است.

حجت الاسلام شیدایی اضافه کرد: حضرت به‌ناچار ارتباط کمی با مردم داشتند که خیلی افراد از این موضوع سوءاستفاده کرده و مردم را به انحرافات و ایجاد شبهات سوق داده که این امر موجب تزلزل فکری شیعیان شد. همین دلیل موجب شد تا نقل معجزات و خبرهای غیبی را از امام حسن عسکری(ع) بیشتر داشته باشیم.

معاون پژوهش حوزه‌ علمیه خراسان‌جنوبی گفت: امام حسن عسکری(ع) برای نشان دادن حقانیت خود پیوسته از معتمدین، برای دریافت وجوهات مردم استفاده می‌کردند.

وی در پایان تصریح کرد: باید بدانیم سیره اهل‌بیت(ع)، درسی کاملاً کاربردی برای زندگی امروز بوده و سعادت بشر در مطالعه و عمل به آن است.

انتهای پیام /

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha