جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
حجت الاسلام مجتبی نجفی

حوزه/ حجت الاسلام نجفی گفت: سن استفاده از فضای مجازی و ابزار های نوین ارتباطی بسیار پایین آمده، از این رو باید فرهنگ و نحوه استفاده از این ابزارها را به فرزندان خود آموزش دهیم.

حجت الاسلام مجتبی نجفی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در همدان، با اشاره به فرصت ها و تهدید های فضای مجازی، گفت: امروزه فضاهای ارتباطی به صورت چشم گیری در حال پیشرفت است که باید نسبت به تهدید ها و فرصت های آن ها مطالعه و برنامه جدی داشته باشیم.

وی ادامه داد: سن استفاده از فضای مجازی و ابزار های نوین ارتباطی بسیار پایین آمده، از این رو باید نحوه و فرهنگ استفاده از این ابزار ها را به فرزندان خود آموزش دهیم.

مدیر مدرسه علمیه ملایر با اشاره به تهدیدهای فضای مجازی تصریح کرد: با آموزش و ترسیم ابعاد استفاده از فضای مجازی می توان فرزندان خود را از آسیب های فضای مجازی آگاه کرد.

وی ادامه داد: عدم آموزش فرهنگ استفاده از فضای مجازی سبب اباحه گری و بی توجهی به آسیب های فردی و اجتماعی آن می شود که این مساله امنیت اخلاقی و فرهنگی جامعه را با خطر جدی مواجه می کند.

حجت الاسلام نجفی خاطرنشان کرد: با گسترده شدن ابزار های جدید ارتباطی باید یک برنامه ریزی هوشمندانه ای داشته تا فضای مجازی اوضاع حقیقی ما را نکرده و منفعل نشویم.

وی با بیان این که فضای مجازی نباید ما را از زندگی حقیقی دور کند گفت: ما باید نسبت به استفاده از فضای مجازی و ابزار های نوین ارتباطی برنامه ریزی دقیقی داشته تا از زندگی روزمره خود غافل نشویم.

مدیر مدرسه علمیه ملایر خاطرنشان کرد: از جمله کاربرد های مناسب فضای مجازی ترویج فرهنگ غنی ایرانی اسلامی است، که می توان در جنگ فرهنگی از آن به عنوان یک فرصت یاد کرد.

وی در پایان افزود: نیرو های انقلابی و ارزشی همواره باید حضور جدی و فعالی در فضای مجازی داشته و با داشتن برنامه ای مدون و کامل مانع محکمی در برابر تهدید های فرهنگی دشمن شوند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha