چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
مدیر کل اوقاف مازندران

مدیر کل اوقاف و امور خیریه مازندران با اشاره به این که دوران شش ساله امامت امام حسن عسکری(ع) بستری را برای تبیین اندیشه های ناب اسلامی فراهم کرده بود، گفت: دوران امامت ایشان تعلیمات قرآنی و نشر احکام الهی موجب تجدید جنبش علمی خاصی شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از مازندران، حجت الاسلام ابراهیم حیدری، مدیر کل اوقاف و امور خیریه مازندران امروز در مراسمی که به مناسبت سالروز ولادت امام حسن عسکری(ع) در امامزاده عباس(ع) ساری برگزار شد، با بیان این که امام عسکری(ع) با طرح مسأله امامت حضرت ولی عصر(عج) به عنوان آخرین امام بعد از خود جامعه را نسبت به دوران غیبت آگاه  کردند، افزود: امام حسن عسکری(ع) در دوران امامت خود به خوبی اندیشه های صحیح اسلامی را برای جامعه آن دوران تبیین می کردند.

وی با اشاره به این که دوران شش ساله امامت امام حسن عسکری(ع) بستری را برای تبیین اندیشه های ناب اسلامی فراهم کرده بود، گفت: دوران امامت ایشان تعلیمات قرآنی و نشر احکام الهی موجب تجدید جنبش علمی خاصی شد.

حجت الاسلام حیدری با بیان این که امام حسن عسکري(ع) با گفتار و منش خود راه مستقيم عترت و شيوه صحيح تفسير قرآن را به مردم آموخت، گفت: آن امام همام برای ایجاد یک شرایط مناسب بای غیبت حضرت کوشش های علمی و فرهنگی بسیاری انجام دادند و حتی با اعزام نماینده به مناطق مختلف بسترهای لازم را برای آماده سازی جامعه به منظور غیبت آخرین منجی عالم بشریت فراهم کردند.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه مازندران با بیان این که تلاش برای آماده‌سازی و زمینه برای غیبت  امام عصر(عج) از زمان امام هادی(ع)  آغاز شده بود، افزود: این تلاش ها در زمان امام حسن عسکری(ع) با ابعاد گسترده‌تری ادامه یافت و امام بیشتر به وسیله نمایندگان و وکلای خود با شیعیان در ارتباط بودند و  با نامه‌نگاری پاسخ آنها را می‌دادند.

وی با اشاره به این که این امام همام دارای قدرت آگاهی بالایی از غیبت بودند، خاطرنشان کرد: همین مسأله موضوع مهمی بود که این امام بزرگوار از آن برای رفع شک و تردیدها و پاسخ به مدعیان امامت و دلگرمی شیعیان و حفظ یاران خود از خطرها از آن استفاده می‌کردند.

مدیر کل اوقاف مازندران با اشاره به این که امام حسن عسکری(ع) دارای مقام علمی، نفوذ و قدرت غیر قابل انکاری در جامعه آن دوران بودند، خاطرنشان کرد: همین مسأله خلفای عباسی را به فکر شهادت رساندن امام انداخت.

وی با اشاره به این که اندیشه ها و تدابیر ایشان در ارتقای سطح آگاهی مردم از وضعیت جامعه آن روز و دستگاه خلافت دوران نقش مهمی داشت، افزود: ایشان دارای فضیلت های بیشماری بودند و حجت خدا را آن چنان که باید در دامان خود پرورش دادند تا جریان شیعی تداوم یابد.

حجت الاسلام حیدری تصریح کرد: امام حسن عسکری(ع) در جهت احیای مکتب تشیع و حفظ میراث شیعه ارتباطات گسترده ای با خواص شیعیان در شهرهای مختلف ایجاد می کردند تا آمادگی های لازم جهت ولایت امام عصر(عج) نیز فراهم شود.

مدیر کل اوقاف مازندران خاطرنشان کرد: ایشان در دوران امامت کوتاه مدت خود حرکات بزرگ سیاسی و اجتماعی و همچنین آثار ارزشمند فقهی و تفسیری از خود برجای گذارد.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه مازندران بیان کرد: امام حسن عسکری (ع) با اینکه در دوران خفقان و اختناق به سر می برد، اما لحظه ای از رسالت امامت و هدایت گری دست برنداشت و دوران سخت و توام با مشقات فراوانی را تجربه کرد. 

حجت الاسلام حیدری با بیان این که اراده خداوند متعال بر این قرار شکل گرفت که برای خنثی شدن توطئه دشمنان زمینه برای متولد شدن قائم آل محمد فراهم شد، گفت: با تولد آن حضرت بسیاری از توطئه ها و هجمه های دشمنان علیه شیعیان خنثی شد.

وی با بیان این که امام حسن عسکری(ع) با اقدامات ارزشمند خود زمینه استمرار جایگاه تشیع در جامعه اسلامی را فراهم کردند، افزود: آن امام همام همچنین تلاش کردند تا حاکمیت مهدوی را در دوران امامت خود به خوبی در جامعه آن دوران تبیین کنند.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه مازندران با بیان این که نقش امام حسن عسکری(ع) در حفظ و صیانت از فرهنگ اهل بیت(ع) در آن دوران بسیار مهم و حائز اهمیت بود، تصریح کرد: امروز نیز پیروی از سیره اهل بیت(ع) راه سعادت و تعالی جامعه اسلامی است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha