جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
جشنواری سراسری قرآن و عترت کرمان

حوزه/ معاون فرهنگی تبلیغی حوزه علمیه خواهران کرمان از برگزاری جشنواره قرآن و عترت با شرکت ۳۵۰ طلبه خواهر از ۲۲ مدرسه سراسر استان خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در کرمان، مرحله استانی دوازدهمین جشنواره سراسری قرآن و عترت در مدرسه زینبیه شهر کرمان در میان بانوان طلبه استان برگزار شد.

خانم پورمجیدی معاون فرهنگی تبلیغی حوزه علمیه خواهران استان کرمان در رابطه با برگزاری این جشنواره گفت: در راستای حفظ فرهنگ قرآنی و ترویج انس با قرآن در میان طلاب خواهر، حوزه خواهران جشنواره قرآن و عترت را برگزار کرده است.

وی در رابطه با چگونگی برگزاری این جشنواره، افزود: این جشنواره هر ساله در مدارس علمیه خواهران سراسر کشور در دو بخش کتبی و شفاهی برگزار میشود که کتبی دارای ده امتیاز و شفاهی دارای نود امتیاز میباشد و در مرحله اول طلاب در مدرسه با یکدیگر رقابت میکنند و افرادی که موفق شوند بالای ۸۰ امتیاز به‎دست آورند به مرحله استانی راه پیدا میکنند. در مرحله استانی هم طلابی که حداقل نود امتیاز به‎دست آورند به مرحله کشوری راه پیدا میکنند که در اسفند ماه در قم برگزار میشود.

وی ادامه داد: امسال تعداد ۳۵۰ نفر از طلاب خواهر از۲۲ مدرسه علمیه خواهران سراسر استان در  جشنواره قرآن و عترت شرکت کردند.

معاون فرهنگی تبلیغی حوزه علمیه خواهران استان کرمان در رابطه با تاثیر برگزاری این گونه جشنوارهها، گفت: برگزاری جشنواره‏ های قرآنی علاوه بر بالا بردن سطح اطلاعات طلاب از مباحث قرآن، باعث توانمند ساز آنان در امر تبلیغ میشود.

وی با توصیه طلاب به شرکت در جشنواره های قرآنی، افزود: شرکت و کسب رتبه در اینجشنوارهها امتیازاتی برای طلاب دارد که به عنوان نمونه یکی از معیارهای شناخت استعدادهای برتر همین امتیازات قرآنی است.

 مجید پور در پایان از همکاری مدیران و معاونین مدارس استان کرمان، در برگزاری هرچه بهتر این جشنواره قدردانی کرد.

انتهای پیام

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha