پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
انصاری قمی

حوزه/ این خطیب حوزوی با اشاره به شهید حاج حسین همدانی گفت: اگر امروز آزادی سوریه به دست حاج حسین همدانی رقم خورده است، قطعا دست رنج آیت الله اقا نجفی همدانی است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در همدان، حجت الاسلام مهدی انصاری قمی شب گذشته در مراسم بزرگداشت مفسر قرآن آیت الله آقا نجفی همدانی گفت: رهبر معظم انقلاب می فرماید تکریم از آیت الله آقا نجفی همدانی تکریم از تاریخ علمای همدانی است.

وی تصریح کرد: آیت الله آقا نجفی همدانی یکی از انقلابیون همدانی بود که  عده زیادی از شهدای و رزمندگان همدانی از نصایح و انقلابی گری ایشان درس گرفته بودند.

این خطیب حوزوی با اشاره به شهید حاج حسین همدانی خاطرنشان کرد: اگر امروز آزادی سوریه به دست حاج حسین همدانی رقم خورده است، قطعا دست رنج آیت الله اقا نجفی همدانی است.

وی در ادامه افزود: در اوائل انقلاب اسلامی مسجد کولانج همدان تبدیل به پایگاه انقلابیون شده بود و حضور آیت الله آقا نجفی همدانی در کنار جوانان به بسیجیان این شهر قوت قلب می داد.

حجت الاسلام انصاری قمی با اشاره به شهر عالم پرور همدان ابراز داشت: شهر همدان معدن و گنجینه انسان های بزرگ است به طوری که چندین بار رهبر معظم انقلاب بر این مساله تاکید داشته است.

وی افزود: سرگذشت هر قوم و ملتی از بزرگان آن قوم آشکار می شود، بزرگانی همچون اقا نجفی همدانی همچون آیت الله نایینی استاد اخلاق انسان ساز بوده اند.

این استاد حوزه علمیه بیان داشت: جامعه امروزی نیاز به مبلغانی همچون آقا نجفی همدانی دارد، در هر مسجد باید بک آقا نجفی همدانی فعالیت تبلیغی آن هم در کنار جوان امروزی داشته باشد.

وی افزود: آنچه که جوان جامعه امروزی نیاز دارد پاسخ گویی به شبهات در فضای مجازی است، دشمنان اسلام نمی توانند به اصل اسلام و قرآن شبهه وارد کنند اما با شبهه پراکنی عقیدتی دل جوانان را نسبت به مبانی دین سست می کنند.

این خطیب حوزوی در پایان با اشاره به اهمیت اصول اخلاقی در جامعه اسلامی خاطرنشان کرد: تمامی جوامع بشری فهمیده اند که بی بند و باری آثار مخربی را در جوامع بشری دارد، اصول اخلاقی اسلامی باید به دست جوامع و ملت ها برسد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha