پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
۱۷۵ هزار دلار برای قهرمان تیراندازی مسجد کبک جمع  شد

حوزه/ قهرمان حادثه تیراندازی مسجد کبک که با جلب توجه فرد تیرانداز توانست جان عده زیادی را نجات دهد، در حالی که فلج شده کمک مالی ۱۷۵ هزار دلاری مسلمانان را در یافت کرد.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه» به نقل از ایندیپندنت، بیش از 175 دلار کمک مالی برای قهرمان مجروح حادثه تیراندازی مسجد کبک جمع آوری شد.

ایمان دربالی در 29 ژانویه 2017 در مسجد کبک در کانادا به اقامه نماز مشغول بود که یک فرد مهاجم به مسجد وارد شده و به روی نمازگزاران آتش گشود. در این حادثه 6 تن کشته شده و عده ای مجروح شدند.

به گفته شاهدان عینی این جوان مسلمان که پدر چهار فرزند نیز می‌باشد، هنگام ورود فرد  مسلح به جای اینکه از محل حادثه بگریزد، سعی می‌کند توجه مهاجم را به خود جلب کند تا دیگران فرصت فرار پیدا کنند. وی که با از خودگذشتگی جان بسیاری را نجات داد مورد اصابت گلوله قرار گرفته و 2 ماه پس از این واقعه در کما قرار داشت. در پی شلیک دو گلوله به ستون فقرات از ناحیه نخاع فلج شده و توان راه رفتن را به طور کامل از دست داده است.

دربالی در مصاحبه با خبرنگاران گفته است: من سعی کردم وحشتم را پنهان کنم و نگریزم. با تمرکز تلاش کردم تا حواسم فرد مهاجم را پرت کنم تا به دیگران تیراندازی نشود. ترجیح می‌دهم فلج باشم تا اینکه در آن لحظه می‌گریختم و کاری برای نجات جان بقیه انجام نمی‌دادم.

سازمان عام المنفعه «شبکه دعوت» متعلق به مسلمانان کانادایی این کمک مالی را برای قهرمان مسلمان جمع آوری کرده‌اند. اعضای این سازمان همچنین یک صندلی چرخدار قابل دسترسی در خانه نیز برای او خریداری کردند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha