جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
حجت الاسلام والمسلمین عباس رفعتی

حوزه/ حجت الاسلام والمسلمین عباس رفعتی نائینی سخنگوی مدیریت حوزه های علمیه پیرامون بازتاب نشست خبری اخیر خود و برخی برداشت های ناصواب توضیحی ارائه کرده است.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، توضیح سخنگوی مدیر حوزه های علمیه به این شرح است:

قابل توجه خبرگزاری‌ها،مطبوعات و دیگر رسانه ها

ضمن تشکر از بازتاب مناسب نشست خبری اینجانب درخصوص شفاف سازی کامل بودجه های حوزوی بوده و اینکه مراجع معظم تقلید حفظهم الله و اساتید محترم سطوح عالی و آزاد حوزه و طلاب عزیز سطوح از این محل بهره مند نمی شوند، ولی در زمان اعلام بودجه ها این طبقه گرامی مورد هجوم هستند.

 باید باستحضار برسانم

بودجه کمکی دولت را مراجع معظم تقلیددریافت نمی نمایند و درخصوص کتابخانه ها بویژه کتابخانه مسجد اعظم برخی رسانه ها و بتبع برخی افرادجور دیگر برداشت کردند لذا لازم به توضیح است:

1.  امر بازسازی کتابخانه مسجداعظم در جریان طرح توسعه حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه علیها السلام انجام شد.

بازسازی کتابخانه مسجداعظم بر اساس تقاضای مسئولین محترم مرتبط با طرح توسعه اطراف حرم مطهر اعم از تولیت وقت آستان مقدس، وزیر وقت کشور، استاندار وقت قم، وزارت مسکن و بنیاد مسکن کشور از آیت الله علوی بروجردی شکل گرفت.

که در مقابل تخریب ساختمان سابق کتابخانه(موقوفه) مسجداعظم و ضلع غربی مسجد برای ایجاد نمای مناسب در طرح توسعه و نیز بهینه سازی مسیر تردد توسط مسئولین امر، انجام شد و بودجه ای از حوزه علمیه قم در این خصوص نشد و از محل بودجه توسعه اطراف حرم مطهر بوده است و آیت الله علوی چون معتقد هستند که در بر نامه های طرح توسعه حرم و اطراف آن و برنامه های آستان مقدس نباید اخلال ایجاد شود موافقت فرمودند.

البته مسئولین برای ساختن  و جایگزینی کتابخانه، آمادگی داشتند با اختصاص زمینی در نقطه ای دیگر از شهر اقدام کنند که حضرت آیت الله علوی فرمودند که داخل محدوده مسجد اقدام به ساخت شود.

لازم بذکراست: پس از ساخت و تکمیل و تحویل کتابخانه جدید از سوی دولت وقت پیشنهاد شد که  همانند بسیاری از مراکز علمی و دینی برای مسجداعظم و کتابخانه و مجموعه علمی مرتبط با مرحوم حضرت آیت الله العظمی بروجردی هم ردیف بودجه ای تخصیص بدهند که این مهم نیز علیرغم نیاز شدید و ضرورت، به دلیل اینکه مجموعه از اشراف حوزه علمیه خارج نشده و به دولت وابسته نباشد، با مخالفت حضرت آیت الله علوی مواجه شد.

 تاکید می گردد که هزینه های تعمیر و نگهداری و عمرانی مسجد از محل کمک های مردم مومن و خیرین عزیز تامین و پرداخت می گردد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha