پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
یعقوبی

حوزه/ نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی با انتقاد از اینکه می‌خواهند مدرسه بصیرت بجنورد را به نام آزادی و میدان ۹ دی شهر شیروان را به مصلی نژاد تغییر دهند، افزود: عده‌ای قصد دارند که واقعه ۹ دی ماه سال ۸۸ در میان مردم کمرنگ باشد، نقاب‌دارها و نفوذی‌ها هر وقت فرصت و زمینه‌ای پیدا کنند، بیکار نمی‌نشینند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از خراسان شمالی، حجت‌الاسلام‌والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی صبح امروز در جمع طلاب خراسان شمالی، با گرامیداشت فرارسیدن یوم‌الله 9 دی ماه گفت: 9 دی تجلی غیرت و بصیرت دینی است بنابراین طلاب نباید 9 دی را کمرنگ ببینند و نگذارند که این روز در بین مردم جامعه کمرنگ شود.

وی با انتقاد از اینکه می‌خواهند مدرسه بصیرت بجنورد را به نام آزادی و میدان 9 دی شهر شیروان را به مصلی نژاد تغییر دهند، افزود: عده‌ای قصد دارند که واقعه 9 دی ماه سال 88 در میان مردم کمرنگ باشد، نقاب‌دارها و نفوذی‌ها هر وقت فرصت و زمینه‌ای پیدا کنند، بیکار نمی‌نشینند.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین یعقوبی با بیان اینکه فتنه همیشه در زندگی ماست، گفت: فتنه به معنای شورش، بی‌حرمتی نسبت به مقدسات و فضا را مه‌آلود نشان دادن است، ازاین‌رو شناساندن و شناختن فتنه‌ها و فتنه گراها بسیار مهم است و ما در مقابل جریان فتنه نباید ساکت باشیم.

وی  تصریح کرد: عده‌ای قصد دارند که واقعه 9 دی ماه سال 88 در میان مردم کمرنگ باشد اما ما نباید اجازه دهیم که در این کار موفق شوند، باید در این زمینه هوشیار و مراقب باشیم، چرا که نقاب‌دارها و نفوذی‌ها هر وقت فرصت و زمینه‌ای پیدا کنند، بیکار نمی‌نشینند.

امام‌جمعه بجنورد با اشاره به فرمایش پیامبر(ص) گفت: حضرت محمد (ص) سه خطر را برای امت اسلامی هشدار دادند که در سه حوزه اعتقادی٬ اخلاقی و اجتماعی-سیاسی است، بنابراین نخستین خطر برگشتن به ضلالت ذکر شده که موجب سست شدن پایه‌های ایمان در هر مکان و زمانی می‌شود و ما آن را سایش اعتقادی می‌نامیم.

وی اظهار داشت: خطر دوم ریزش اخلاقی است که مردم دچار مسائل شهوانی و شکم پرستی شده و به جای توجه به اهداف ناب اسلامی در امور سطحی گرفتار می‌شوند و خطر سوم نیز فتنه‌های گمراه کننده است، دشمن در این سه محور سرمایه‌گذاری کرده و کار می‌کند و حوزه علمیه باید در مقابل این خطرات مسلح و هوشیار باشد.

رئیس شورای حوزه علمیه خراسان شمالی افزود: به بیانی دیگر شبهه‌افکنی٬ شهوت گستری و شرارت آفرینی سه حوزه فعالیت دشمن است که حوزه علمیه باید در جهت تقویت اعتقادی٬ پاسخگوی شبهات باشد٬ در مقابل الگوهای بدلی الگوسازی واقعی انجام دهد و فتنه‌ها و فتنه‌گرها را نیز بشناساند.

وی با اشاره به فتنه سال 88 اظهار داشت: رهبری حکیمانه مقام معظم رهبری در فتنه 88 عامل آرامش کشور بود و خلق حماسه 9 دی، نشان‌دهنده اوج بلوغ سیاسی مردم ایران اسلامی و یک جوشش ملی و مصداق آتش به اختیار بود که در فتنه 88 خواص اثر‌گذار و خواص بی‌بصیرت نیز شناخته شدند.

استاد حوزه علمیه خراسان شمالی با بیان اینکه 9 دی یک حماسه ماندگار و یک یوم‌الله بزرگ در تاریخ انقلاب اسلامی است، گفت: مردم پس از انتخابات سال ۸۸ شاهد یک فتنه فراگیر بودند باغیرت و بصیرت دینی خود میدان را از فتنه گران گرفتند و آنان را به گورستان تاریخ فرستادند.

وی خاطرنشان کرد: متقلب گران، پروژه تقلب در انتخابات را مطرح کردند تا به‌این‌ترتیب براندازی نظام را رقم بزنند اما ملت بزرگ ایران روزی بزرگ خلق کردند و ۹ دی برجسته‌تر و سرنوشت‌سازتر از سایر یوم‌الله‌ها در تاریخ ما ثبت شد.

انتهای پیام/

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha