پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
آیت الله استادی

حوزه/ دبیر شورای عالی حوزه های علمیه گفت: امروز چیزی به جز عمل اثری ندارد و طبق آیه قرآن باید به غیر از لسان خود، دیگران را به دین و اخلاق دعوت کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در همدان، آیت الله استادی صبح امروز در کنگره آیت الله آقا نجفی همدانی گفت: شخصیت این عالم بزرگ باید برای الگو گرفتن افراد جامعه تبیین شود.

وی افزود: برای بقای مذهب تشیع تلاش های فراوانی صورت گرفته است و در زمان هجرت، علما احساس وظیفه کردند و اگر این مجاهدت ها نبود مشکلات فراوانی برای اسلام پیش می آمد.

دبیر شورای عالی حوزه های علمیه خاطرنشان کرد: امروز نیازمند امثال مرحوم آیت الله آقانجفی همدانی هستیم تا بتوانند در جامعه اثرگذار باشند.

آیت الله استادی گفت: کتاب در عین لازم بودن نمی تواند اثر کامل داشته باشد و مردم می خواهند عمل اسلامی را از نزدیک لمس کرده و تدین خود را عینی نمایند.

وی ادامه داد: امروز اساتید حوزه و دانشگاه باید به دنبال این معنویت ها باشند؛ چراکه حرف و شعار فراوان است و خود مردم هم به روحانیت نگاه می کنند که زندگی آنان چه مقدار با اعتقادات آنان تطابق دارد.

دبیر شورای عالی حوزه های علمیه افزود: باید بررسی شود که چرا مردم به این عالم بزرگوار ارادت داشته اند و مردم در هر منطقه ای دین خود را وامدار این بزرگان می دانند و مردم دین خود را از عمل و زندگی علما می گیرند.

وی اظهار داشت: جوانان باید این افراد را ببینند و این محافل برای تلنگر اخلاقی جامعه است؛ برای گرایش مردم به انقلاب و اسلام نیازمند عمل هستیم و با حرف و شعار چیزی محقق نمی شود.

آیت الله استادی در پایان گفت: امروز چیزی به جز عمل اثری ندارد و طبق آیه قرآن باید به غیر از لسان خود، دیگران را به دین و اخلاق دعوت کرد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha