جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
آیت الله طباطبایی نژاد

حوزه/ مردم ایران فتنه ۸۸ را به خوبی تشخیص داده و به درستی در حماسه ۹ دی عمل کردند و فتنه گران و توهین‌کنندگان به ارزش‌های اسلامی مقدسات را رسوا کردند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از اصفهان، آیت‌الله سید یوسف طباطبایی نژاد پیش از ظهر امروز در جلسه ماهانه مدیران مدارس و مسئولین آموزش مدارس علمیه استان به مناسبت 9 دی، ضمن تبریک ولادت امام حسن عسگری (ع) اظهار کرد: این امام همام در روایت پرمغزی فرمودند: اگر بخواهیم خود را مؤدب به آداب اسلامی کنیم، کفایت می‌کند یک کار صورت گیرد، هر کار بدی که دیگران انجام می‌دهند، خود انجام ندهید. وی تصریح کرد: رعایت این اصل در بین شیعیان خاصه روحانیون بسیار حائز اهمیت است؛ روحانیون باید مزین به اخلاق اسلامی و آداب اجتماعی، حُسن خلق باشند.

عضو خبرگان رهبری در رابطه با حماسه 9 دی اشاره‌ای به خطبه 50 نهج‌البلاغه امیرالمؤمنین (ع) کرد و افزود: ریشه فتنه‌ها هواپرستی و دنبال هوای نفس رفتن است که فتنه گران به منظور تحقق اهداف خود، احکامی هم برای خود ابداع و به نوعی بدعت می‌گذارند.

وی اذعان کرد: در فتنه 88 یکی از مواردی که رخداد، همراهی عده‌ای خواسته و یا ناخواسته و جاهلانه با فتنه گران بوده است که به تعبیر خطبه نهج‌البلاغه، اگر باطلی با حق در نیامیزد و حق هم با باطل پنهان نشود، راه حق برای حق جویان آشکار و باطل رسوا می‌شود.

مدیر حوزه علمیه اصفهان با بیان اینکه در زمان فتنه بخشی از باطل و بخشی از حق در هم آمیخته و شیطان مسلط می‌شود، گفت: در این زمان به فرموده امام علی (ع) همه جز با بصیرت‌ها فریب می‌خورند.

وی تصریح کرد: این یک قانون کلی است که در فتنه و فتنه گران حق و حقانیت را سپر بلای اهداف شوم خود قرار می‌دهند و رمز حفظ شدن در این فضای غبارآلود فتنه بصیرت است.

آیت‌الله طباطبایی نژاد عنوان کرد: بر اساس روایتی از پیامبر اکرم (ص) کور کسی است که قلب او کور باشد یعنی بصیرت نداشته باشد، بنابراین بصیر کسی است که هر چیزی می‌شنود بر روی آن تفکر کند و سریع هر مطلبی را نپذیرد.

وی یادآوری کرد: مردم ایران فتنه 88 را به خوبی تشخیص داده و به درستی در حماسه 9 دی عمل کردند و فتنه گران و توهین‌کنندگان به ارزش‌های اسلامی مقدسات را رسوا کردند.

 

 

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha