شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
تصاویر/ همایش بررسی شخصیت و اندیشه اخلاقی آیت الله هاشمی رفسنجانی

حوزه/ آیت الله هاشمی رفسنجانی، درعین حال که در کنار ولایت، برادرانه می ایستاد ناصحانه سخن می گفت و مشفقانه با رهبر انقلاب حرکت می کرد، همه اینها نشان از سعه وجودی ایشان دارد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» حجت الاسلام والمسلمین مرتضی جوادی آملی امروز در همایش بررسی اندیشه و شخصیت اخلاق سیاسی مرحوم آیت الله هاشمی رفسنجانی که درسالن همایش غدیر دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم برگزار شد گفت: اخلاق وقتی از جایگاه اصلی مورد بررسی قرار می گیرد، دارای حقایقی مانند عالمان، حکمت و عرفان است. حکمت و عرفان اندیشه پشتوانه محکم اخلاق است.

این استاد حوزه و دانشگاه عنوان کرد: جلوه های اخلاقی، حقیقت حکمتی است که در درون نشأت می گیرد. در حکمت مشاء گفته می شود کاری کنیم کلی را بفهمیم و در حکمت متعالیه گفته می شود کاری کنیم تجرد در کلی یابیم.

رئیس بنیاد بین المللی علوم وحیانی اسراء افزود:  اخلاق  از درون انسان می جوشد و این حکمت متعالیه است که شخصیت امثال آیت الله هاشمی را می سازد.

این محقق افزود: وقتی انسان از شکر سخن می گوید و شکر می کند، خدا درون او را توسعه می دهد مرحوم ؛ آیت الله هاشمی از آن قبیل افرادی بود که برتوسعه وجودی خود افزود و این توسعه روز به روز درحال افزوده شدن است.

حجت الاسلام والمسلمین جوادی آملی گفت: روزی سرباز وفادار انقلاب بود و وقتی انقلاب پیروز شد در کنار امام  راحل قرار گرفت و افسر شد و به موفقیت های رسید و در دوران جنگ، فرمانده جنگ بود و با شجاعت فرماندهی می کرد، بعد از جنگ، سردار سازندگی نظام شد و کشور را از ناامیدی نجات داد و در مرحله آخری به درجه برادری وسعه صدری رسید.

این استاد حوزه ودانشگاه عنوان کرد: اما درعین حال که در کنار ولایت، برادرانه می ایستاد ناصحانه سخن می گفت و مشفقانه با رهبر انقلاب حرکت می کرد، همه اینها نشان از سعه وجودی مرحوم هاشمی دارد.

رئیس بنیاد بین المللی علوم وحیانی اسراء افزود: مرحوم هاشمی برای ادامه انقلاب نگران بود و با تلاش مجدانه  خود از مرحله صبربه مقام رضای خدا رسید و درنهایت تسلیم حضرت حق شد.

40/313

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha