چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
حجت الاسلام مسعود آذربایجانی / اخلاق

حوزه/ مرحوم آیت الله هاشمی رفسنجانی رئیس فقید مجمع تشخیص مصلحت نظام، یکی از اقداماتی که در بحث اخلاقی ایجاد کرد، تغییرنگاه از اخلاق گوشه نشینی به اخلاق مجاهدت بود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری«حوزه»، حجت الاسلام والمسلمین مسعود آذربایجانی امروز در همایش بررسی شخصیت اندیشه اخلاقی مرحوم آیت الله هاشمی رفسنجانی که در سالن همایش غدیر دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم برگزار شد به جایگاه شخصیت و سعه صدر مرحوم آیت الله هاشمی رفسنجانی گفت: مرحوم آیت الله هاشمی یکی از اقداماتی که در بحث اخلاقی ایجاد کرد، تغییر نگاه از اخلاق گوشه نشینی به اخلاق مجاهدت بود. در همین رابطه خدای متعال در قرآن می فرماید« کسانی که در مرحله جهاد جان فشانی می کنند این دسته افراد جایگاه خاصی دارند و برای آنان صفاتی را برمی شمرد.

این استاد حوزه  به معنای سعه صدر اشاره کرد و گفت: سعه صدر دارای مؤلفه هایی است که یکی از آن صبر است، این صبر خود دارای ابعادی مانند تاب آوری، شکیبایی و بردباری است بردباری یعنی تحمل فعلی و نه تنها طاقت او طاق نمی شود، بلکه با افعال بی جا کارهایی را انجام نمی دهد.

مدیر مرکز تخصصی اخلاق اسلامی حوزه علمیه قم محقق افزود: مرحوم  هاشمی از جمله شخصیت هایی بود که توانست صبر در هر سه بُعد را در خود تجلی دهد و شخصیتی ماندگار در قلب ها شود.

 حجت الاسلام والمسلمین آذربایجانی گفت: مؤلفه دوم سعه، سخنوری و شرح است و آن مرحوم آیت الله هاشمی از سخنرانان با نفوذ و دارای استوانه روشنگری بعد از انقلاب در 8 سال دفاع مقدس و بعد ازآن برخور دار بود.

40/313

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha