پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
قرآن کریم

حوزه/ دبیر جشنواره قرآن و عترت مازندران از برگزاری این جشنواره در اسفندماه سال جاری در این استان خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از مازندران، حسن سلطان‌خواه، دبیر جشنواره قرآن و عترت مازندران امروز در جمع مدیران مؤسسات فرهنگی و قرآنی مرکز استان گفت: جشنواره قرآن و عترت مازندران به مدت شش روز در استان برگزار خواهد شد.

وی با بیان این که این جشنواره در رشته های قرآنی، سینمایی، ادبی، نمایشی و تجسمی برگزار می شود، افزود: بخش قرآنی شامل حفظ، قرائت، تواشیح، اذان، ابتهال، همخوانی  و سرود خواهد بود.

سلطان خواه با اشاره به این که در رشته‌های سینمایی موضوعاتی مانند فیلم کوتاه، فیلم مستند، فیلنامه نویسی، نمایشنامه نویسی پیگیری می‌شود، گفت: همچنین در رشته ادبی مقالات، شعر، داستان با موضوعات قرآن و عترت مورد بررسی و افراد برتر این رشته معرفی می‌شوند.

وی مهلت ارسال آثار را تا اوایل بهمن ماه امسال عنوان کرد و افزود: 15 بهمن‌ماه آثار دریافتی جشنواره از سوی داوران ممتاز مورد بررسی قرار می‌گیرد همچنین اختتامیه این جشنواره پنجم تا 15 اسفنده ماه است.

سلطان خواه با بیان این که فراخوان این همایش برای مشارکت  دانشگاه ها و حوزه های علمیه به این مراکز ارسال شده است، گفت: مسابقات حفظ، قرائت، تواشیح قرآن در یازدهم دی ماه در سطح استان برگزار و مسابقات استانی قرآن و عترت از سوی کانون قرآن اداره کل تبلیغات اسلامی مازندران برگزار می‌شود.

وی در ادامه با اشاره به اینکه اختتامیه مسابقات قرآنی در آمل در ششم اسفند ماه خواهد بود، گفت: هفتم اسفندماه امسال در ساری برترین‌های رشته‌های نمایشی جشنواره قرآن و عترت تجلیل می‌شوند.

سلطان خواه با بیان این‌که این جشنواره توسط مؤسسه قرآنی نورالهدی ساری برگزار می‌شود، افزود: مراسم نهایی اختتامیه جشنواره بزرگ مسابقات قرآن و عترت در دهم اسفندماه در ساری برگزار خواهد شد.

دبیر جشنواره قرآن و عترت مازندران از برگزاری نمایشگاه و فروشگاه قرآن و عترت از پنجم تا 11 اسفندماه نیز در سالن ارشاد اسلامی استان خبر داد و گفت: فعالان قرآنی حوزه نشر در این نمایشگاه حضوری فعال خواهند داشت.

سلطان پناه با بیان اینکه چهره‌های برتر قرآنی و مذهبی استان نیز در حاشیه این جشنواره تجلیل می‌شوند، افزود: حداقل سن پیشکسوتان 50 سال بوده و در این مراسم شهید، جانباز، آزاده قرآنی نیز تجلیل خواهند شد.

وی در بخش دیگری از سخنانن خود با اشاره به فعالیت سی ساله مؤسسه فرهنگی و قرآنی نورالهدی، گفت: این مؤسسه توانسته در این مدت هزاران قاری و مفسر قرآنی را تحویل جامعه دهد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha