جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
ازدواج آسان

حوزه/ اختتامیه دومین دوره همایش پیوندهای آسمانی به همت مرکز خدمات حوزه علمیه خراسان در مشهد برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از مشهد، اختتامیه دومین دوره همایش پیوندهای آسمانی در سالن همایش های مجتمع فرهنگی اقامتی آفتاب ولایت برگزار شد و حجت الاسلام والمسلمین حسین حائری در این مراسم اظهار داشت: بسیاری از زندگی‌های امروز درگیر فروعات شده و اصول زندگی یعنی محبت، دوستی، عشق و علاقه را رها کرده اند و گرفتار مسائل پیش پا افتاده؛ زرق و برق دنیا شده اند.

وی افزود: انسان با ازدواج از خودخواهی و خودپرستی بیرون آمده و فرد دیگری دیگر را جزئی از وجود خود می‌داند، تنها به فکر خود نیست این همان مودت و محبت است که هر چه بین زن و مرد بیشتر باشد پایه های زندگی محکم‌تر است.

مدیر مرکز خدمات حوزه علمیه خراسان خطاب به زوج‌های جوان روحانی گفت: شما به عنوان یک طلبه، فرهیخته و عالم دینی تلاش کنید زندگی عوامانه نداشته باشید هیچ چیز بدتراز عوام زدگی برای روحانیت نیست، زندگی شما باید همراه با علم و معنویت باشد لذا زندگی خود را با دیگران مقایسه نکنید به ویژه خانم ها توجه داشته باشند که با یک طلبه و روحانی ازدواج کرده اند چرا که شرایط آنها قابل قیاس با اقشار دیگر چون کارمندان، بازاری ها و امثان آن نیستند.

وی با بیان اینکه زندگی یک طلبه با دیگران فرق دارد، عنوان کرد: اولین مرحله موفقیت یک طلبه کسب علم فارغ از مادیات باشد این موضوعی است که همراهی زنان نقش بسیار موثری در آن دارد، همسران طلاب به شوهران خود به چشم کاسب نگاه نکرده و قناعت پیشه کنند.

حجت الاسلام والمسلمین حائری با بیان اینکه همسران طلاب نه تنها خود را با زندگی و شرایط طلبگی وفق می‌دهند؛ بلکه زمینه را برای تحصیل علم و عالم شدن همسرشان فراهم می‌کنند، خاطرنشان کرد: باید خود را آماده زندگی طلبگی کنید و بپذیرید که زندگی شما قابل قیاس با اقوام و اطرافیان نیست، قطعا باید متمایز و به دور از هر گونه تجمل‌گرایی باشد چه بخواهید و چه نخواهید شما زیر ذره‌بین اطرافیان قرار دارید و مردم به تمام ابعاد زندگی شما؛ رفتار، پوشش، معاشرت و ارتباطات توجه می‌کنند.

گفتنی است، دومین دوره همایش پیوندهای آسمانی به همت معاونت خانواده و امور خانوادگی مرکز خدمات حوزه علمیه خراسان با حضور 620 زوج در مشهد طی چهارمرحله برگزار شد.

 انتهای پیام/313/28

 

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha