پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
دوره آموزشی تربیت مشاور

حوزه/ سومین سرفصل دوره تکمیلی تربیت مشاور امروز در مدرسه علمیه ابوالحسن امیرالمؤمنین(ع) آمل برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از مازندران، سومین سرفصل دوره تکمیلی تربیت مشاور امروز در مدرسه علمیه ابوالحسن امیرالمؤمنین(ع) آمل برگزار شد.

حجت الاسلام جعفر طبرسی، معاون تهذیب حوزه علمیه مازندران امروز در مراسم آغاز به کار این دوره با بیان این که این کارگاه عملی با موضوع استعداد سنجی برگزار شده است، افزود: برای نخستین بار این کارگاه مهارتی به صورت ویدئو کنفرانس برگزار شده است.

وی با بیان این که تاکنون سه عنوان از ده سرفصل دوره تکمیلی تربیت مشاور حوزه علمیه مازندران به میزبانی مدارس علمیه شهرهای استان برگزار شده است، بیان داشت: در این دوره از کارگاه آموزشی و مهارتی 25 نفر از داوطلبان علاقه مند حاضر هستند.

حجت الاسلام طبرسی با اشاره به این که همه سرفصل های آموزشی این دوره کاربردی بوده و در مهارت های مشاوره ای در مدارس علمیه به کار گرفته خواهند شد، تصریح کرد: شرکت کنندگان در این دوره های آموزشی با تازه ترین شیوه های مشاوره در حوزه آشنا خواهند شد.

وی با بیان این که در حال حاضر مشاورانی که مرکز مشاوره حوزه علمیه مازندران مشغول فعالیت هستند این دوره های آموزشی را طی کرده اند، گفت: راه اندازی مرکز مشاوره در حوزه علمیه استان کارکردهای مثبتی در کمک به طلاب  به منظور رفع بسیاری از مشکلات دوران طلبگی داشته است.

استاد حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که در حال حاضر 12 مشاور در مرکز مشاوره حوزه علمیه استان مشغول فعالیت هستند، خاطرنشان کرد: با توجه به حجم بالای مدارس علمیه در استان، این تعداد مشاور برای پاسخگویی به نیازهای مشاوره ای مدارس کافی نیست.

معاون تهذیب حوزه علمیه مازندران با بیان این که یکی از مهم ترین برنامه های مدیریت حوزه علمیه استان تقویت و توسعه برنامه های مشاوره ای در مدارس علمیه استان است، تصریح کرد: اثرگذاری مطلوب فعالیت های مشاوره ای در مدارس، بسترهای لازم را برای افزایش تعداد مشاوران فراهم کرده است.

حجت الاسلام طبرسی با اشاره به این که به طور حتم یک طلبه در ابتدای ورود به حوزه با برخی مشکلات روبرو خواهد شد، خاطرنشان کرد: وجود یک مشاور می تواند ضمن کاهش برخی آسیب های احتمالی، مسیر را برای رشد و تعالی طلاب فراهم کند.

استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که اگر یک طلبه در زمان مواجهه با مشکلات از یک مشاور و همراه صدیق بهره مند نباشد به طور حتم مسیر را اشتباه خواهد رفت، تصریح کرد: عدم مشاوره در دوران طلبگی می تواند برخی مشکلات و آسیب ها را متوجه طلاب کند.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha