سه‌شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ |۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 16, 2024
حجت الاسلام و المسلمین عاملی

حوزه/ مدیر حوزه علمیه خراسان با تاکید بر نشاط، سرزندگی و پویایی طلاب در حوزه علمیه خراسان، به حرکت تحولی نو در بحث فقاهت به منظور ساماندهی امور مربوطه اشاره کرد و گفت: یک هزار طلبه در ۲۰۰ حلقه مباحثه به طور منظم سازماندهی شده اند تا در مدت ۵ سال، فعالیت اجتهادی انجام دهند.

به گزارش خبرگزاری حوزه از مشهد، حجت الاسلام و المسلمین سید مصباح عاملی، در نشستی که با تعدادی از خیرین، با تاکید بر نشاط، سرزندگی و پویایی طلاب در حوزه علمیه خراسان، ابراز کرد: امیدواریم هر کدام به سهم خود در فرصت با برکت، طلایی، بی نظیر و بدون سابقه با مدیریت حکیمانه مقام معظم رهبری در حوزه علمیه خراسان نقشی ایفا کنیم.

وی با اشاره به انتظارات مقام معظم رهبری در شرایط امروز برای ‍پاسخگویی به جامعه، نظام و مسائل بین الملل، ابراز کرد: ایشان می فرمایند که متناسب با این امر، به تحول در مسائل مختلف آموزشی، پژوهشی، فرهنگی، سیاسی، اجتماعی و... است .

حجت الاسلام و المسلمین عاملی افزود: در حرکت فقاهتی باید مسائل روز مدنظر قرار گیرد و پرورش یافتگان مکتب اهل بیت(ع) می بایست پاسخگو باشند.

مدیر حوزه علمیه خراسان با اشاره به اینکه حرکت های گوناگونی در این رابطه برای تحقق این تحول شکل گرفته است، گفت: حوزه علمیه خراسان با ۱۵۰ مدرسه علمیه یک ششم فعالیت های کل کشور را دارا می باشد.

وی افزود: فعالیت های نو و جدیدی در ارتباط با امور آموزشی، پژوهشی و... انجام شده است که به طور مثال هیئت های اندیشه ورز در بخش های شیعه شناسی، ادیان و مذاهب و پاسخگویی به شبهات و... کارهای بسیار خوبی انجام می دهند.

حجت الاسلام و المسلمین عاملی به فعالیت های بسیار خوب و ارزشمند حوزه علمیه خراسان در ایام اربعین و دهه آخر صفر اشاره و خاطر نشان کرد: با این امر پیشنهاد شده که مدیریت همه اعزام های تبلیغی بر عهده معاونت این حوزه باشد.

وی به حرکت تحولی نو در بحث فقاهت به منظور ساماندهی امور مربوطه اشاره کرد و گفت: یک هزار طلبه در ۲۰۰ حلقه مباحثه به طور منظم سازماندهی شده اند تا در مدت ۵ سال، فعالیت اجتهادی انجام دهند.

مدیر حوزه علمیه خراسان با اشاره به اینکه امسال بيش از  ۵ هزار نفر جذب این حوزه شده اند، اظهار کرد: تنوع بالای استان های خراسان می طلبد که نیروهای متخصص دینی تربیت شوند و گستره ای وسیع را پوشش دهند.

وی با اشاره به پروژه های شانزده گانه ای که به برکت سفر مقام معظم رهبری به خراسان شمالی که متناسب با شئون حوزه علمیه به دور از اصراف و با رویکرد نیاز و لزوم ساخت آن، به بهره برداری رسیده است. گفت : در خراسان شمالي فعاليت هاي جهادي و تحولي خوبي انجام شده كه باعث شادابي و نشاط همگان شده است.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha