جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
بحرین

حوزه/ امروز جمعه ۸ دی نیروهای امنیتی آل خلیفه برای هفتاد و ششمین هفته متوالی به محاصره امنیتی منطقه الدراز و منزل آیت الله عیسی قاسم ادامه داده و از برگزاری مهمترین و وسیعترین نماز جمعه شیعیان بحرین مانند هفته های گذشته جلوگیری نمودند.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری حوزه، امروز جمعه ۸ دی نیروهای امنیتی آل خلیفه برای هفتاد و ششمین هفته متوالی به محاصره امنیتی منطقه الدراز و منزل آیت الله عیسی قاسم ادامه داده و از برگزاری مهمترین و وسیعترین نماز جمعه شیعیان بحرین مانند هفته های گذشته جلوگیری نمودند.

نمازگزاران حاضر در مسجد امام صادق (ع) منطقه الدراز که از اهالی منطقه اند در پی ممانعت از وصول امام جمعه و نمازگزاران دیگر مناطق به این مسجد، این هفته نیز نماز را فرادا بجا آوردند.

رژیم آل خلیفه با اقدام به سلب تابعیت و محاکمه آیت الله عیسی قاسم رهبر شیعیان و انقلابیون بحرین از ماه ژوئن سال گذشته میلادی (خرداد ۱۳۹۵) منطقه الدراز محل سکونت این عالم برجسته جهان اسلام را به محاصره امنیتی در آورده و با بازداشت خانگی غیر قاونی ایشان، اقامه نماز جمعه شیعیان را نیز طی این مدت به توقیف در آورده و از ورود امام جمعه و نمازگزاران به مسجد امام صادق ع این منطقه ممانعت بعمل می آورد.

گفتنی است قدمت نماز جمعه شیعیان بحرین در مسجد امام صادق (ع) منطقه الدراز به صدها سال قبل و پیش از به روی کار آمدن خانواده حاکمه‌ی آل خلیفه بر می‌گردد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha