جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حماسه ۹ دی

حوزه/ یک کارشناس و تحلیلگر مسایل سیاسی تصریح کرد: حماسه ۹ دی سند ماندگاری و اصالت نظام جمهوری اسلامی و عیار انقلابی بودن ملت بزرگ ایران بود.

سيد عبدالله متوليان در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، با اشاره به سالروز حماسه و خروش عظیم ملت ایران در نهم دی ماه سال 88 علیه فتنه گران و سران فتنه ابراز داشت: حماسه 9 دي تنها يك حضور عاشورايي و فراگير مردم ولايتمدار ايران اسلامي در صحنه دفاع از انقلاب ، ارزش‌هاي دينيو ولايت‌فقيه در برابر كودتاچيان امريكايي و فتنه‌گران سبز اموي نبود، بلكه كالبدشكافي دقيق و بررسي مدارك و مستندات و رخدادهاي تلخ مربوط به وقايع هشت ماهه نشان می دهد که يك كودتاي مخملين امريكايي و يك مدل براندازي از طريق انتخابات رياست‌جمهوري بود.

وی افزود: به گواه اسناد و مدارک ، كودتاي سال 88 در واقع فاز دوم از برنامه 30 ساله پروژه براندازي سه مرحله‌اي انقلاب اسلامي موسوم به پروژه 2020 بود، از این حیث بی تردید نقطه مقابل جريان به اصطلاح معترض  يك نامزد و رئيس‌جمهور وقت نبود، بلكه طرف مقابل فتنه‌گران ؛ مردم، نظام و رهبري بودند.

متولیان اضافه کرد: از این حیث باید گفت که قضایای مربوط به فتنه سال 88 صرفاً يك اعتراض اننخاباتي نبود بلكه شورش عليه قانون، شرع، مدنيت و رأي مردم و قلدري به سبك آمريكايي بود كه جمهوريت نظام، اصل نظام و ولايت فقيه را نشانه رفته بود.

این کارشناس مسایل سیاسی بیان داشت: از این منظر ، 9 دی سند پایبندي مردم به دين، ولايت و اصل نظام و نماد تجديد بيعت مردم با انقلاب و آرمان‌هاي امام راحل و به تعبیری يك مدل بومي و ملي براي ايستادگي در برابر زياده‌خواهي دشمنان و ايادي دشمن و زياده‌خواهان داخلي می باشد.

 وی همچنین با اشاره به این که حماسه نهم دی ،حقیقتاً سند ماندگاري و اصالت جمهوري اسلامي ایران بوده است، گفت: این حماسه عظیم از سویی محک و معیاری بود برای سنجش انقلابي بودن و انقلابي ماندن مسئولان و معيار سنجش انتخاب مسئولان براي خدمت كردن که نباید هیچ گاه این شاخصه را مورد غفلت قرار داد.

۳۱۳/۸

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha