پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
دیدار عباس خامه یار با سید عمار حکیم

حوزه/ عباس خامه‌یار، معاون بین‌الملل سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی در سفر به عراق با حجت‌الاسلام سیدعمار حکیم، رئیس جریان حکمت ملی عراق دیدار و گفت‌وگو کرد.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه»، عباس خامه‌یار، معاون بین‌الملل سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی در سفر به عراق با حجت‌الاسلام سیدعمار حکیم، رئیس جریان حکمت ملی عراق دیدار و گفت‌وگو کرد.

در این دیدار که با حضور حجت‌الاسلام اباذری، رایزن فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در بغداد برگزار شد، آخرین وضعیت روابط فرهنگی ایران و عراق و توسعه آن، همچنین آخرین وضعیت تحولات عراق و منطقه مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

خامه‌یار ضمن تبریک تأسیس جریان حکمت ملی عراق گفت: امیدوارم تشکیل این جریان بتواند سبب نزدیکی هرچه بیشتر گروه‌ها به یکدیگر شده و حرکتی در جهت مصالح کشور و ملت عراق باشد.

معاون بین‌الملل سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامي ضمن اشاره به تصمیم اخیر آمریکا در انتقال سفارت این کشور به قدس شریف، آن را توطئه‌ای حساب شده و با برنامه دانست و از مواضع حکیمانه دولت و ملت عراق در مخالفت با این تصمیم قدردانی كرد.

حجت‌الاسلام سید عمار حکیم نیز، ضمن اشاره به روابط خوب دو کشور در تمام زمینه‌ها، برای توسعه بیش از پیش روابط فرهنگی ایران و عراق و نزدیکی دو ملت اعلام آمادگی كرد.

وي همچنين، برای هرگونه اقدام در خصوص اعلام مواضع در خصوص تحولات دینی و فرهنگی با همکاری و هماهنگی تیارالحکمة و همکاری مشترک با جمهوری اسلامی ایران، اعلام آمادگی كرد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha