پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
حجت الاسلام محمد علی شمالی

حوزه/ حجت الاسلام والمسلمین شمالی گفت: امروز طلاب جوان نیازمند به الگو و راهکارهای عملی بوده و حرکت شما در این مسیر ضروری است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام والمسلمین محمد علی شمالی امروز در نشستی با مسئولان رسانه رسمی حوزه های علمیه که در حاشیه بازدید از این رسانه برگزار شد، اظهار داشت: بنده از دور با خبرگزاری حوزه و هفته نامه افق حوزه آشنا بوده ام؛ اما امروز از نزدیک با فعالیت های این رسانه آشنا شده و درسی برای ماست که در قضاوت های خود نیز تمام جوانب را از نزدیک دیده و پس از آن به اظهار نظر بپردازیم.

رئیس مرکز اسلامی انگلیس ابراز داشت: صداقت از شروط اصلی مسئله خبررسانی است که تمام رسانه ها باید به آن اهتمام داشته و بر اساس آن فعالیت کنند.

نماینده ولی فقیه در انگلستان خاطرنشان ساخت: نمی توان با کار باطل به حق خدمت کرد و بزرگترین پیروزی باطل این خواهد بود که اهل حق را به استفاده از ابزار باطل برساند و متأسفانه در تاریخ متدینین کم نداریم که در محاسبات خود به این نتیجه می رسند که باید از باطل استفاده نمایند.

رئیس مؤسسه بین المللی مطالعات اسلامی تصریح کرد: فعالیت ها باید جهت دار باشد و صرف گزارش دهی صحیح نیست؛ ای کاش روزی روزنامه ای پیدا شود که روزنامه خود را سفید منتشر کرده و بگوید امروز مطلب مناسبی برای ارائه پیدا نکرده ام.

حجت الاسلام والمسلمین شمالی بیان داشت: مفید بودن مطالب بسیار مهم است؛ چراکه اگر مفید فائده باشد، باقی می ماند و در غیراینصورت به فنا خواهد رفت. رسانه حوزه باید مباحث معنوی و مفید ارائه کند؛ چراکه دوست و دشمن از این رسانه انتظار دارند که معنویت از آن خارج شود.

نماینده ولی فقیه در انگلستان ابراز داشت: امروز شاید آسایش در جامعه وجود داشته باشد؛ اما آرامش روانی کمتر است و فقیر و غنی در این کشور با این مسئله مواجه هستند؛ امروز مردم نباید مورد بمباران مسائل نگران کننده واقع شوند و رسانه ها باید به سمت ایجاد آرامش حرکت کنند.

رئیس مؤسسه بین المللی مطالعات اسلامی خاطرنشان ساخت: خروجی رسانه حوزه باید به نحوی باشد که اثری مطلوب بر روی خواننده مطلب داشته باشد و نباید بر نگرانی های او بیفزاید.

حجت الاسلام والمسلمین شمالی تصریح کرد: احترام به بزرگان و پیشکسوتان حوزه بسیار مهم است و باید در این راستا حرکت کنید؛ امروز طلاب جوان نیازمند به الگو و راهکارهای عملی بوده و حرکت شما در این مسیر ضروری است.

وی بیان داشت: معرفی حوزه به غیرحوزویان داخل و خارج از کشور از دیگر مباحث ضروری است که رسانه رسمی حوزه باید فکری برای آن کند؛ امروز دانشجو، پزشک، کاسب و ... باید با ارزش های حوزه آشنا شده و نقش شما بسیار مهم است.

نماینده ولی فقیه در کشور انگلستان اظهار داشت: فعالیت رسانه حوزه بسیار سخت است؛ اما اگر فعالیت های مناسب صورت بپذیرد، اعتباربخشی مناسبی برای شما خواهد داشت.

رئیس مؤسسه بین المللی مطالعات اسلامی ابراز داشت: بدون مبالغه عرض کنم که به مکان های گوناگونی در دنیا رفته و نکات مثبت بسیاری مشاهده کرده ام؛ اما حوزه علمیه یک چیز دیگر است و متأسفانه قدر ارزش های حوزوی کمتر دانسته می شود.

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha