شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
نایب رئیس شورای حوزه علمیه یزد

حوزه/ نایب رئیس شورای حوزه علمیه یزد با انتقاد از گرانی، تورم و نحوه بودجه ریزی دولت، گفت: پیگیری مطالبات حق مردم است و مسئولین باید وضعیت اقتصادی مردم را درک کنند و با شعار دادن و ریخت و پاش بیت المال، نگرانی مردم را بیشتر نکنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از یزد، حجت الاسلام والمسلمین سید محمد کاظم مدرسی، نایب رئیس شورای حوزه علمیه یزد شامگاه 9 دی ماه در نشست بصیرتی با بیان اینکه 9 دی سال 88 نقطه روشن در تاریخ کشور است و عبور دهنده ملت ایران از یک گذرگاه و پیچ تاریخی انقلاب بود، گفت: این رویداد از دیدگاه مقام معظم رهبری و متفکرین یک حادثه استثنایی تاریخ ساز و نقطه عطف برای ملت ایران به حساب می آید.

تولیت مدرسه علمیه مصلی یزد با تاکید بر زنده نگهداشتن حماسه 9 دی تصریح کرد: حرکت مردم در 9 دی سال 1388 یک جریان تاریخی صرف نیست بلکه نقطه روشنی برای تاریخ سازی ملت بود که به فرموده رهبری باطل السحر همه توطئه ها بود. توطئه هایی که ایادی دشمن در داخل و خارج از کشور در کنار یکدیگر در مقابل جبهه انقلاب قرار گرفتند و پرده ها کنار رفت و نفاق خودش را نشان دادند.

نایب رئیس شورای حوزه علمیه یزد اظهار داشت: جریان فتنه سال 88 یک حادثه استثنایی بود که شاید در طول 32 سال بعد از انقلاب چنین حادثه ای با این گستردگی، عمق و پهنا نداشتیم.

سعه صدر رهبر معظم انقلاب در مقابله با جریان فتنه 88

وی با اشاره به سعه صدر مقام معظم رهبری در مقابله با جریان فتنه 88 تصریح کرد: اگر رهبری این سعه صدر را نداشتند انقلاب ایران به طور حتم مسیر دیگری را داشت اما ایشان با این سعه صدر و دید وسیع خود فتنه گران 88 را خط قرمز نظام معرفی کردند.

نایب رئیس شورای حوزه علمیه یزد اظهار داشت: هنوز عده ای در داخل به دنبال نادیده گرفتن این حماسه بزرگ هستند و حتی در مصاحبه های خود از بیان نظر و دیدگاهشان در مورد فتنه 88 طفره می روند.

وی با بیان این که رهبری همه نقش را در خنثی سازی فتنه 88 به مردم می دهند گفت: حقیقت این است که در طول هشت ماهه که کشور درگیر فتنه بود مدیریت با خود مقام معظم رهبری بود و ایشان توانستند کشور را از این پیچ خطرناک و واقعه هولناک عبور دهند و در واقع نقش اساسی برای کنترل این فتنه را رهبری داشتند.

حجت الاسلام والمسلمین مدرسی با بیان این که مدیریت بحرانی که در این هشت ماه اتفاق افتاد یک مدیریت استثنایی بود، تصریح کرد: این اتفاق ثابت کرده نظام ولایت فقیه و نظام اسلامی مبتنی بر ولایت فقیه می تواند ملتی را در کوران حوادث به راحتی عبور دهد بدون این که خدشه ای به نظام وارد شود.

نایب رئیس شورای حوزه علمیه یزد با اشاره انتشار کتب مختلف در خصوص فتنه 88 افزود: هر چند کتاب های مختلفی فتنه 88 نوشته شده است اما نقش رهبری آن گونه که باید پررنگ جلوه داده نشده است البته اشاراتی شده اما آن گونه که شایسته است مدیریت بحران رهبری کاملا تبیین نشده است.

تولیت مدرسه علمیه مصلی یزد با اشاره به مدیریت عالی رهبری از جمله روشنگری، بصیرت افزایی، عدم دستگیری سران فتنه، عدم تعطیلی امور جاری کشور، جلسه با ستادهای انتخاباتی نامزدها و ... در آن برهه از زمان، گفت: همه این ها گویای این است که رهبری بحران به وجود آمده در کشور را چگونه مدیریت کردند.

حجت الاسلام والمسلمین مدرسی اظهار داشت: عده ای دینشان سیاسی شده و دین را اصل قرار نمی دهند بلکه سیاست را اصل قرار می دهند. در واقع دینشان سیاست زده شده و دین را در حاشیه قرار داده اند و  اصالتی به دین نمی دهند در حالی که ما به دنبال سیاست دینی هستیم.

طبق دستور رهبری سند 2030باید باطل شود

عضو شورای فرهنگی عمومی استان یزد با بیان اینکه طبق دستور رهبری سند 2030 باید باطل شود، اضافه کرد: عملا این سند در حال اجرا است چرا که به بهانه مقابله با بیماری ایدز به طور رسمی در آموزش و پرورش، آموزش صریح و باز مسائل جنسی به کودکان داده می شود در حالی که باید حیا، عفت و فاصله گرفتن از بی بند و باری آموزش داده شود.

انتقاد از گرانی و تورم

نایب رئیس شورای حوزه علمیه یزد با انتقاد از گرانی، تورم و نحوه بودجه ریزی دولت، خاطر نشان کرد: به دلیل مشکلات اقتصادی عده ای از مردم لای چرخ زندگی خورد می شوند و واقعا در تنگنای اقتصادی و فقر قرار دارند. مسئولان باید وعده های خود را برای حل مشکلات اقتصادی مردم به یاد داشته باشند و در جهت بهبود اوضاع اقتصادی کشور اقدامی انجام دهند.

مسئولان نگرانی مردم را بیشتر نکنند

وی با بیان این که اعتراض نسبت به مشکلات جامعه حق مردم است اظهار داشت: دپیگیری مطالبات حق مردم است، ولی که امروز دشمن به دنبال تفرقه  در جامعه و آشوب است و از سوی دیگر مسئولین باید وضعیت اقتصادی مردم را درک کنند و با شعار دادن و ریخت و پاش بیت المال، نگرانی مردم را بیشتر نکنند.

انتهای پیام/313/23

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha