جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
آیت الله علوی گرگانی

حوزه/ اگر انسان محبت قلبی را آمیخته با محبت عملی کند، قطعا اهل نجات و رستگاری خواهد بود.

به گزارش خبرنگارخبر گزاری «حوزه» حضرت آیت الله علوی گرگانی پیش از ظهر امروز در دیدار تعدادی از  دانشجویان لبنانی که در دفتر معظم له در قم برگزار شد، گفتند: خدا نعمت های زیادی به انسان داده است یکی از آن نعمت های جوانی و استفاده از عمر است.

معظم له بیان داشتند: بسیاری از بزرگان دین در جوانی به کمالات عالی نفسانی رسیده اند و توانستند درجات عالی اخلاقی را طی کنند.

ایشان افزودند: عمر هم یکی ازاین نعمت ها است. انسان باید برای عمر و جوانی خود ارزش قائل باشد؛ همان طور که از سرمایه و ثروت مادی محافظت می کنیم تا  آسیب نبیند، باید ازعمر و جوانی که سرمایه الهی برای ترقی و رشد روحی و جسمی هستند بهره ببریم.

حضرت آیت الله علوی گرگانی گفتند: خدای متعال قرآن را به عنوان قانون ازطریق نبی خود برای بشر فرستاده تا انسان با استفاده از این قانون زندگی سعادتمندی را برای خود به ارمغان بیاورد. 

 معظم له بیان داشتند: تقوا و حب و دوستی با حضرات معصومین(ع) و پذیرش ولایت، راه نجات انسانها است و هر چه غیر از این باشد باطل است.

 ایشان افزودند: منظور از حب نسبت به اهل بیت(ع) گفتاری نیست، بلکه باید درعمل هم انسان ثابت کند که دوست دار اهل بیت(ع) است.

حضرت آیت الله علوی گرگانی اظهار داشتند: اگر انسان محبّت قلبی را آمیخته با محبت عملی کند، قطعا اهل نجات و رستگاری خواهد بود.

40/313

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha