پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
مقام معظم رهبری

حوزه/ استاد حوزه علمیه خواهران استان قزوین با بیان این که امر به معروف و نهی از منکر نشانه غیرت دینی و احساس مسئولیت است که ماشین جامعه را هدایت می کند، گفت: امروز در بخشی از جامعه امر به معروف و نهی از منکر در یک مصداق خاص از منکر خلاصه شده است، در حالی که محدوده این فریضه بسیار گسترده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از قزوین، خانم الهام صبوری، صبح امروز در جمع طلاب مدرسه علمیه خواهران کوثر، به فریضه مهم امر به معروف و نهی از منکر اشاره کرد و گفت: باید نسل جوان را با اهمیت این فرضیه مهم الهی یعنی امربه معروف و نهی از منکر آشنا کنیم.

وی ادامه داد: چند اصل مهم و اساسی در مسئله امر به معروف و نهی از منکر وجود دارد، از جمله اینکه کسی که امر به معروف و نهی از منکر می کند باید از رشد و کفایت خاصی برخوردار باشد.

استاد حوزه علمیه خواهران استان قزوین با بیان این که امر به معروف و نهی از منکر نشانه غیرت دینی و احساس مسئولیت است که ماشین جامعه را هدایت می کند، افزود: امروز در بخشی از جامعه امر به معروف و نهی از منکر در یک مصداق خاص از منکر خلاصه شده است، در حالی که محدوده این فریضه بسیار گسترده است.

صبوری با اشاره به اینکه دشمنان نظام اسلامی سال هاست با تهاجم فرهنگی تلاش می کنند تا ارزش های اخلاقی جامعه را نابود کنند، تصریح کرد: اگر به این دو فریضه مهم توجه و عمل نشود، هنجارهای غلط، جایگزین هنجارهای صحیح شده و جامعه به تباهی کشیده می‌شود.

استاد حوزه علمیه خواهران استان قزوین در پایان خاطرنشان کرد: امر به معروف و نهی از منکر با رعایت شرایط آن یک تکلیف شرعی عمومی برای حفظ احکام اسلام و سلامت جامعه است.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha