جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
امام خمینی

حوزه/ مدیر موسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی (ره) اصفهان از برگزاری نخستین جشنواره تئاتر و نمایشنامه‌نویسی «روح‌الله» به‌منظور ترویج گفتمان و اندیشه های حضرت امام (ره)، در اصفهان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری حوزه از اصفهان، حجت‌الاسلام‌ عباس کمساری، ظهر امروز در نشست خبری نخستین جشنواره تئاتر و نمایشنامه‌نویسی روح‌الله، گفت: زبان هنر در تأثیرگذاری و مانایی یک موضوع اثرگذار است و موسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی (ره) اصفهان به‌منظور تبیین اندیشه و گفتمان امام راحل اقدام به برگزاری نخستین جشنواره تئاتر و نمایشنامه‌نویسی «روح‌الله»کرده است.

وی، راه‌حل خروج از مشکلات موجود را توجه به گفتمان امام خمینی (ره) عنوان و اظهار کرد: هر کس دل درگرو کشور و نظام دارد، به این مسئله معترف است.

مدیر موسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی (ره) اصفهان با اشاره به قرارگیری در آستانه چهل‌ساله شدن انقلاب اسلامی،‌ گفت: عموم مردم،‌ دستگاه‌ها و نهادها برای این ایام برنامه‌های متعددی را برنامه‌ریزی و اجرا خواهند کرد.

حجت‌الاسلام کمساری به تعدادی از برنامه‌های اجراشده توسط موسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی (ره) اصفهان در سال 96 اشاره کرد و افزود: اولین جشنواره داستان و اولین مسابقه عکس «روح‌الله» تاکنون برگزارشده است و در ادامه نخستین جشنواره تئاتر و نمایشنامه‌نویسی «روح‌الله» و پانزدهمین جشنواره شعر «مهر بهمن» نیز برگزار خواهد شد.

وی، نگارستان امام خمینی (ره) اصفهان را یکی از فعال‌ترین مجموعه‌های فرهنگی و هنری استان دانست و خاطرنشان کرد: هر روز کارگاه‌های مختلفی با مشارکت هنرمندان در این مرکز برگزار می‌شود که از آن جمله اکران فیلم‌های مستند،‌ پاتوق فرهنگی،‌ کارگاه‌های آموزش عکاسی و اکران فیلم کوتاه است.

مدیر موسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی (ره) اصفهان با بیان اینکه اصفهان جایگاه ویژه‌ای در تاریخ تئاتر کشور دارد، گفت: کلید زدن برگزاری نخستین جشنواره تئاتر و نمایشنامه‌نویسی «روح‌الله» در اصفهان نیز به همین سبب است.

حجت‌الاسلام کمساری، محور آثار این جشنواره را تبیین گفتمان و اندیشه امام راحل عنوان کرد و گفت: باید این مسئله در سطح جامعه گفته‌شده تا مورد غفلت قرار نگیرد.

وی، زمان برگزاری نخستین جشنواره تئاتر و نمایشنامه‌نویسی «روح‌الله» را اول تا پنجم بهمن‌ماه اعلام کرد و افزود: آیین افتتاحیه این جشنواره اول بهمن‌ماه در سالن نگارستان امام خمینی (ره) برگزار خواهد شد.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha