پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
حسینی خراسانی

حوزه/ حجت الاسلام والمسلمین حسینی خراسانی با تاکید بر این که مسئولان به جای شعار، عمل کنند، تصریح کرد: روحانیت شیعه درتمام دوران ها درخط مقدم مبارزه با ظلم وبی عدالتی و سخنگوی مردم در بیان مشکلات بوده و ازحقوقشان دفاع کرده است و امروز نیز مطالبات آنان را از مسئولان پیگیری می کند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در کاشان، حجت الاسلام والمسلمین حسینی خراسانی در مراسم ارتحال آیت الله حائری شیرازی(ره)، در کاشان، با بیان اینکه ایشان عالمی متفکر بود، گفت: مقام معظم رهبری درپیام تسلیت ارتحال این عالم ازایشان به عنوان روحانی وعالم برجسته، موفق ومتفکرنام بردند

 عضو جامعه مدرسین حوزه، آیت الله حائری شیرازی را ازعالمان با سابقه درخشان مبارزاتی، آشنا به مسائل روز نام برد و ادامه داد: با توجه به این که وظیفه یک عالم صیانت ازارزش های دینی است، لذا ایشان همواره در خط مقدم دفاع از ارزش ها قرار داشت.

وی، خدمات گستره آیت الله حائری در سمت امامت جمعه شیراز و نمایندگی ولی فقیه در استان فارس، افزود: ایشان در خطبه های نماز جمعه عالمانه صحبت می کرد و پس از اتمام دوره طولانی خدمت، به حوزه قم بازگشتند و از ایشان به عنوان استاد اخلاق یاد می شود.

عضو خبرگان رهبری، خدمت در کفشداری حرم مطهر حضرت معصومه (ع) را از نشانه های علاقه مندی زیاد آیت الله حائری شیرازی به خاندان اهل بیت (ع) دانست و ابراز داشت: باعث افتخاراست که ایشان به عنوان یکی از چهره های سرشناس روحانیت، کفشدارحرم مطهر کریمه اهل بیت(س) بود.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی خراسانی با بیان اینکه آیت الله حائری شیرازی در خلق حماسه نه دی سهم زیادی داشت، افزود: ایشان دردفاع از انقلاب و ولایت فقیه ایستاد، خسته نشد و از خود سستی نشان نداد.

وی با بیان اینکه مردم از روحانیون انتظار دارند همانند آیت الله حائری شیرازی ها باشند، گفت: با گذشت حدود چهل سال از پیروزی انقلاب اسلامی ایران، مردم انقلابی و شهید پرور پای ارزش ها محکم ایستاده اند و از روحانیت انتظاردارند که در پیگیری و رفع مشکلات عدیده ای که با آن روبرو هستند، تلاش کنند.

عضو جامعه مدرسین حوزه ادامه داد: با توجه به اینکه  بیکاری، رکود، گرانی، سرگردانی ارباب رجوع در ادارات و فساد اقتصادی موجب رنجش خاطر مردم شده است، پیگیری این مسائل کمترین حقی است که مردم از روحانیت و ائمه جمعه و جماعات مطالبه می کنند.

عضو خبرگان رهبری تصریح کرد: روحانیت شیعه در تمام دوران ها در خط مقدم مبارزه با ظلم و بی عدالتی و سخنگوی مردم در بیان مشکلات آنان بوده و ازحقوقشان دفاع  کرده است و امروز نیز مطالبات آنان را از مسئولان پیگیری می کند.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی خراسانی در پایان با بیان اینکه مسئولین نباید حرف های نسنجیده ای بزنند که موجب رنجش مردم شود و به جای شعار، عمل کنند، گفت:  با توجه به اینکه فلسفه وجودی حکومت ها خدمت به مردم است، لذا مسئولین باید خود را خادم مردم بدانند.

انتهای پیام

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha