شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
اکبر میرشکار رئیس کمیته امداد قم

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان قم گفت: جمع زکات ۹ ماه نخست سال گذشته یک میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان بوده که امسال این مبلغ با رشد ۴۰ درصدی به یک میلیارد و ۸۵۰ میلیون تومان رسیده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، اکبر میرشکارامروز در نشست شورای زکات استان قم که با حضور حجت الاسلام والمسلمین سیدمحمد سعیدی تولیت آستان مقدس کریمه اهل بیت(س) در سالن محراب حرم مطهر برگزار شد،‌ با اشاره به اینکه در 9 ماه نخست سال جاری نسبت به همین مدت در سال گذشته روند روبه رشد مطلوبی در مورد جمع‌آوری زکات داشته‌ایم، اظهار کرد: در بخش زکات واجب طی 9 ماه نخست سال 95 نزدیک به 670 میلیون تومان زکات جمع‌آوری شد اما این آمار در سال جاری تا کنون به 760 میلیون تومان رسیده که نشان از افزایش 13 درصدی زکات واجب است.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان قم اضافه کرد: در بخش زکات مستحب نیز سال گذشته طی 9 ماه نخست 380 میلیون تومان جمع‌آوری شد که این آمار امسال با رشد 93 درصدی به 739  میلیون تومان رسیده است.

وی با اشاره به اینکه زکات فطریه عام نیز طی مدت مذکور 235 میلیون تومان با رشد 29 درصدی به بیش از 300 میلیون تومان رسیده است، گفت: ‌زکات سادات نیز طی 9 ماه نخست سال جاری با رشد 93 درصدی به 384 میلیون تومان رسیده است.

میرشکار ادامه داد: جمع زکات 9 ماه نخست سال گذشته یک میلیارد و 300 میلیون تومان بوده که امسال این مبلغ با رشد 40 درصدی به یک میلیارد و 850 میلیون تومان رسیده است و آمار استان قم نسبت به آمار دیگر استان‌ها مطلوب‌تر است به همین علت می‌توانیم امسال به برنامه جمع‌آوری دو میلیارد تومان زکات نزدیک‌تر شویم.

وی بابیان اینکه از محل زکات نزدیک به 970 میلیون تومان برای فقرا به‌ویژه مددجویان مورد پوشش کمیته امداد امام خمینی(ره) هزینه شده است، عنوان کرد: یکی از دستاوردهای اجلاس زکات در قم این بود که برای نخستین بار پیام رهبر انقلاب اسلامی به شورای زکات ابلاغ شد.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان قم با تاکید بر اینکه عوامل زکات به‌صورت موردی رفع مشکل فقرا و نیازمندان را دنبال می‌کنند، خاطرنشان کرد: تلاش می‌کنیم تا با مشارکت افراد پرداخت‌کننده زکات بتوانیم مشکل نیازمندان را رفع کنیم.

وی یادآور شد: ماهانه توسط میدان میوه و تره‌بار 18 میلیون تومان میوه در اختیار کمیته امام خمینی(ره) استان قم قرار می‌گیرد و که این میوه‌ها در میان افراد نیازمند توزیع می‌شود؛ 150 مورد از مجموعه‌های تجاری و مالی نیز توسط اعضای شورای زکات استان قم شناسایی شده‌اند تا بتوانیم فرهنگ زکات را در میان آن‌ها ترویج دهیم.

انتهای پیام// ۱۵/ ۳۱۳

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha