جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
حجت الاسلام علی شکری - سمنان

حوزه/ مدیرکل تبلیغات اسلامی استان سمنان با بیان اینکه هیئت‌های اندیشه‌ورز نقاط ضعف مسائل فرهنگی جامعه را رصد می‌کنند، گفت: نیازشناسی جامعه برای ترویج فرهنگ دینی هدف هیئت‌های اندیشه‌ورز است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از شاهرود، حجت‌الاسلام علی شکری، ظهر امروز در نشست هماهنگی ایجاد تشکل‌ها و هیئت‌های مذهبی اندیشه‌ورز، در سالن جلسات اداره کل تبلیغات اسلامی استان سمنان با بیان اینکه هیئت‌های اندیشه‌ورز از میان نخبگان جامعه، متفکران، صاحب‌نظران، اندیشمندان و ... در حوزه‌های مختلف تشکیل می‌شود، اظهار داشت: اداره کل تبلیغات اسلامی استان سمنان تلاش دارد تا در حوزه‌های مختلف اعم از قرآنی، هیئت‌های مذهبی، کانون‌های فرهنگی مساجد، مؤسسات فرهنگی، مداحان هیئت‌های اندیشه‌ورز را راه‌اندازی کند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان سمنان با اشاره به اهداف تشکیل و راه‌اندازی هیئت‌های اندیشه‌ورز، تصریح کرد: یکی از اهداف و برنامه‌های سازمان تبلیغات اسلامی این است که با اقشار مختلف جامعه، تعامل فکری می‌کند و از نظرات و ایده‌های فرهنگی آنان بهره‌مند می‌شود که در این راستا تشکیل هیئت اندیشه‌ورز بسیار اهمیت دارد.

وی با بیان اینکه هدف بعدی تشکیل و راه‌اندازی هیئت‌های اندیشه‌ورز، رصد مسائل فرهنگی و اجتماعی است، افزود: با توجه به اینکه خردورزان نخبه در بدنه اجتماع هستند و می‌توانند رابط بین مردم و تصمیم سازان جامعه باشند و ضمن شنیدن مسائل مردم زبانی برای بازگو کردن آن‌ها به تصمیم سازان باشند.

حجت‌الاسلام شکری با اشاره به اینکه هیئت‌های اندیشه‌ورز نقاط ضعف مسائل فرهنگی، اجتماعی و ... جامعه را رصد می‌کنند، خاطرنشان کرد: هدف دیگر تشکیل هیئت اندیشه‌ورز در استان سمنان، دریافت ایده‌های نو در راستای ترویج فرهنگ دینی و در حوزه‌های مسائل اجتماعی و فضای مجازی محسوب می‌شود که این امر تنها با تعامل به‌خصوص با نخبگان جامعه محقق می‌شود.

وی با بیان اینکه هیئت‌های اندیشه‌ورز متشکل از نخبگان می‌توانند به‌صورت موردی در جامعه بر روی اقشار مختلف نظیر جوانان اقدامات میدانی، پژوهشی را از طریق مصاحبه صورت دهند، افزود: با هیئت‌های اندیشه‌ورز متشکل از نخبگان تلاش داریم تا بتوانیم بهترین راه ترویج فرهنگ دینی را مطابق با نیاز جامعه شناسایی کنیم که در مرحله بعد نسبت به تبیین راهکارها اقدام شود.

انتهای پیام

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha