سه‌شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۳ شوال ۱۴۴۵ | Apr 23, 2024
اسرائیل ۶۴۵ بار مانع پخش اذان در مسجد ابراهیمی شد

حوزه/ به گفته وزیر دولت تشکیلات خودگردان، رژیم صهیونیستی در سال ۲۰۱۷ میلادی، ۶۵۴ مرتبه مانع از پخش اذان در مسجد مقدس ابراهیمی در الخلیل شده است.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه» به نقل از wafa، یک وزیر  دولت تشکیلات خودگردان فلسطین گفت رژیم صهیونیستی در سال میلادی که گذشت صدها بار مانع از پخش اذان از گلدسته‌های مسجد ابراهیمی در الخلیل شده‌اند.

به گفته یوسف اعیس وزیر اوقاف و امور مذهبی فلسطین، مقامات رژیم اشغالگر قدس در سال 2017 میلادی، 654 مرتبه مانع از پخش اذان در مسجد مقدس ابراهیمی در الخلیل واقع در کرانه باختری اشغالی شدند که این محدودیت‌ها شامل 53 بار تنها در ماه دسامبر می‌شود.

در این راستا ادعیس از سازمان‌های بین المللی به ویژه یونسکو خواست تا به ادامه سرکوب مسلمانان فلسطینی و نقض حقوق بشر به ویژه در رابطه با اماکن مقدس از جمله مسجد الاقصی  و مسجد ابراهیمی در سرزمین‌های اشغالی پایان دهند.

گفته می‌شود مسجد ابراهیمی به عنوان جایگاه قبر حضرت ابراهیم (ع) دانسته می‌شود و یکی از اماکن مقدس مسلمانان در سرزمین‌های اشغالی می‌باشد. این مسجد درست در مرکز شهر الخلیل قرار دارد و حضور 500 شهرک نشین صهیونیستی که دائما به بهانه برپایی مراسم مذهبی به این مکان یورش برده و منطقه را نظامی می‌کنند،  یکی از عوامل اصلی تنش در مناطق اشغالی محسوب می‌شود.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha