پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
آیت الله سید محمد غروی

حوزه/ یکی از آسیب هایی که صراحتا در هر جریانی وجود دارد این است که هیچ گاه واقع بینانه خودمان را نقد نکرده ایم و همواره سعی کرده ایم که موارد شکست خود را به عوامل دیگر نسبت دهیم و اگر توفیقی پیدا نکردیم خود را توجیه کردیم و همواره عوامل دیگر را دیدیم و اشتباه خود را ندیدیم و بررسی نکردیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، آیت الله سید محمد غروی در مراسم رونمایی از کتاب «آسیب شناسی جریان اصولگرایی» که در موسسه طلوع مهر قم برگزار شد، گفت: امیدواریم این هماهنگی همواره اتفاق بیفتد و اصولگرایی فقط نام نداشته باشد و در مقام فعلیت هم تحقق یابد، چرا که جریان اصیل در همین انقلاب است.

وی در ادامه تصریح کرد: یک معنای عام و یک معنای خاص برای اصولگرایان مطرح است و روشن است، اگر اصلاح طلب به معنای واقعی در نظام داشته باشیم، باید اصولگرا باشد و این ها دو جریانی هستند که در کشور وجود دارند و جریان اصولگرا جریان اصیل است و از اول نهضت با امام بوده و تا کنون وابستگی و پیوستگی به نظام و انقلاب دارد و این جریان با تفکر فقهی امام و مبانی امام و رهبری نزدیک و به نحوی یکی است.

آیت الله غروی گفت: نفس این هماهنگی و  وحدت بسیار خوب است و امیدواریم همه نیروهایی که معتقد به نظامند، همواره با هم هماهنگ و وحدت رویه داشته باشند و در برابر کسانی که اعتقاد به نظام ندارند ایستادگی کنند.

عضو جامعه مدرسین  افزود: یکی از آسیب هایی که صراحتا در هر جریانی وجود دارد، این است که  هیچ گاه واقع بینانه خودمان را نقد نکرده ایم و همواره سعی کرده ایم که  موارد شکست خود را به عوامل دیگر نسبت دهیم و اگر  توفیقی پیدا  نکردیم خود را توجیه کردیم و همواره عوامل دیگر را دیدیم و اشتباه خود را ندیدیم و بررسی نکردیم.

وی عنوان کرد: یکی از مواردی که در آسیب شناسی باید مورد توجه قرار گیرد، نفسانیت می باشد به گونه ای که در مسائل مختلف اشتباهات خود را ببینیم و همواره تقصیر را گردن دیگری نیندازیم، چرا که در این صورت نه در فرد و نه در جریان رشدی حاصل نخواهد شد.

آیت الله غروی رویکرد فضای مجازی در جامعه را تاسف بار خواند و تصریح کرد: نقش فضای مجازی در زندگی شخصی و جامعه ما یک ضایعه بزرگ  در عرصه فرهنگی می باشد و بدون آن که توجهی به آن صورت پذیرد در جهت ترویج بی بندباری و فساد فرهنگی و انسانی است و بنده شرم دارم که نمونه ای از این موارد را ذکر کنم، همانطور که  به طور مثال در عرصه سیاسی همین دامن زدن به این اتفاقات اخیر می باشد.

عضو شورای عالی حوزه های علمیه تاکید کرد: نباید تنها در انتخابات حضور و ورود پیدا کنیم، باید در این مسائل همچون فضای مجازی کار شود و همچنین جریان اصول گرا و مجموعه اصولگرا می تواند به رهبری این نظام در بسیاری از موارد کمک کند و مشاور باشند.

آیت الله غروی در پایان خاطرنشان ساخت: باید حقایق را انتقال داد و مسائلی که اصل نظام را به چالش می کشد بیان نشوند؛ این موج ها تمام می شود مهم این است که در برابر این مسائل عالمانه برخورد کنیم نه توجیه گرایانه.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha