جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
آیت الله علوی گرگانی

حوزه/ اقامه نماز،امر به معروف و نهی از منکرو صبر در برابر سختی ها از جمله مسائلی است که اهل معرفت و علمای ربانی به آن پای بند بودند.

به گزارش خبرنگارخبرگزاری«حوزه»، حضرت آیت الله علوی گرگانی پیش از ظهر امروز در دیدار جمعی از طلاب حوزه علمیه آذربایجان شرقی با بیان اینکه خدای متعال نعمت های زیادی به انسان عنایت کرده است گفتند: از جمله این نعمت ها جوانی و عمر است.

معظم له براستفاده از عمر و نعمت جوانی تاکید کردند و افزودند: بسیاری از بزرگان در دوران جوانی به مقامات بالایی رسیده اند و از جمله این بزرگان لقمان حکیم بود.

ایشان افزودند: بر اساس منابع دینی؛ لقمان حکیم از جمله انسانهایی بود که از عمر و جوانی خود بهترین بهره را برد، معرفت به خدا و نبی مکرم اسلام(ص) پیدا کرد و به جایی رسید که خدای متعال اسم او را به عنوان یکی از سوره های قرآن مطرح می کند.

حضرت آیت الله علوی گرگانی گفتند: زمانی که انسان از نفس، غذا و لقمه خود مواظبت کند به جایی می رسد که خدا حرف او را گوش خواهد کرد چون همان طور که آن فرد برای قانون خدا ارزش قائل شده بود و تابع و مطیع، پاک و منزه بود، خدا هم به حرف او توجه می کند.

معظم له بیان داشتند: راهی که  شما طلاب جوان  در آن قدم گذاشته اید، مسیری است که انبیاء و اولیای الهی  رفته اند و برای اعتلای دین و ترویج مبانی اخلاقی و ارزشی تلاش فراوان کردند.

ایشان افزودند: اقامه نماز، اقامه امر به معروف و نهی از منکر و صبر در برابر سختی ها  از جمله مسائلی است که اهل معرفت و علمای ربانی به آن پایبندی بودند.

 

 

 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha