شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
حجت الاسلام محمد رضا برته

حوزه/ اگر معتقدیم که آستان مقدس همان مرز معنویت و تربیت انسان معاصر است، باید فعالیت های بیشتری صورت پذیرفته و با آنچه که اتفاق افتاده، فاصله بسیاری وجود دارد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» حجت الاسلام والمسلمین محمدرضا برته پیش از ظهر امروز در نشستی با مسئولان روابط عمومی و اطلاع رسانی حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه(س) که در حاشیه بازدید از رسانه رسمی حوزه های علمیه انجام شد، اظهار داشت: ما اماکن متبرکه و در رأس آنان  آستان مقدسه حرم حضرت فاطمه معصومه(س) و مسجد مقدس جمکران را رکن و جزو حوزه های علمیه دانسته و بر این اساس، از ناحیه مجموعه رسانه ای حوزه فاصله ای احساس نشده و ان شاءالله ادامه نخواهد شد.

وی ابراز داشت: اطلاع رسانی از فعالیت ها و برنامه های این دو مرکز دینی  از وظایف رسانه حوزه است که در این مسیر تلاش خواهیم کرد.

سرپرست مدیریت رسانه و اطلاع رسانی حوزه های علمیه خاطرنشان ساخت: اگر معتقدیم که آستان مقدس همان مرز معنویت و تربیت انسان معاصر است، باید فعالیت های بیشتری صورت پذیرفته و با آنچه که اتفاق افتاده، فاصله بسیاری وجود دارد.

حجت الاسلام والمسلمین برته تصریح کرد: امروز حرم مطهر ظرفیت بالایی برای جذب دارد و طیف های گوناگونی خود را وابسته به کریمه اهل بیت(ع) می دانند که باید برای آنان، محصولات متنوع و بیشتری داشته باشیم.

وی با بیان این مطلب که تهیه نشانه شناسی آستان مقدس از ضروریات است، بیان داشت: انجام فعالیت های گرافیکی و هنری مالتی مدیا و عکس محور از نیازهای امروز حرم مطهر است؛ چراکه جلوه های بصری می تواند تاریخ آن بنا را به مخاطب برساند و این خبرگزاری در این راستا، آماده همکاری است.

سرپرست مدیریت رسانه و اطلاع رسانی حوزه های علمیه اظهار داشت: تولید ویژه نامه های مکتوب و چند رسانه ای، تولید اخبار ناب از کرامات حضرت فاطمه معصومه(س)، میزبانی برگزاری نشست های تخصصی مرتبط با اهداف و برنامه های حرم مطهر در خبرگزاری حوزه، تهیه گزارش دستاوردهای حرم از خدمات، فعالیت های فرهنگی، پشتیبانی های فرهنگی، برگزاری کنفرانس های خبری از برنامه های خاص حرم مطهر، تهیه گزارش های تصویری و خبری از زائرین حرم مطهر، انتشار دل نوشته های بین المللی و ملی، ایجاد فضای رسانه ای و نمایشگاهی، تهیه مالتی مدیا و چند رسانه ای از حرم مطهر و ... از جمله نیازها و ضروریاتی است که در این موضوعات می توانیم با آستان مقدس همکاری داشته باشیم.

حجت الاسلام والمسلمین برته ابراز داشت: امروز موج شفافیت سازی به نهادهای دینی، فرهنگی و ... رسیده و یقینا به اماکن مقدسه نیز خواهد رسید و ما یقین داریم که دستاوردهای مناسبی در این اماکن وجود دارد که این آستانه مقدسه باید از پیش آماده پاسخگویی بوده و گزارشی از فعالیت ها و دستاوردهای خود ارائه نماید.

صدرایی عارف،سردبیر خبرگزاری حوزه نیز در این نشست گفت: مدیریت رسانه و اطلاع رسانی حوزه های علمیه در ذیل مرکز ارتباطات و بین الملل حوزه شکل گرفته که دو بال رسانه ای به نام های «هفته نامه افق حوزه» و «خبرگزاری حوزه» در آن در حال فعالیت هستند.

وی خاطرنشان ساخت: خبرگزاری حوزه علاوه بر سایت سه زبانه، در شبکه های مجازی حضوری جدی داشته و امروز پرمخاطب ترین رسانه دینی در فضای شبکه های اجتماعی تلگرام و سروش است که می توانیم کارهای گوناگونی که در مجموعه شما و این مجموعه در حال انجام است، را تبادل کرده و به اشتراک بگذاریم.

سردبیر خبرگزاری حوزه تصریح کرد: همچنین می توانیم با تعامل با یکدیگر، فعالیت های چندرسانه ای از حرم و برنامه های گوناگون داشته باشیم و این آمادگی از طرف ما وجود دارد.

حجت الاسلام عزیزی، سردبیر هفته نامه افق حوزه نیز در این نشست بیان داشت: حرم شناسی یکی از بسترهای بسیار مهم برای فعالیت بهتر رسانه ای در آستان مقدسه حضرت فاطمه معصومه(س) است؛ چراکه خبرنگاران و عکاسان با ظرفیت های موجود در این آستان آشنا شده و می توانند کارهای فاخری انجام دهند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha