جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
حافظ محمد سعید فرمانده لشکر طیبة

حوزه/ دولت پاکستان تصمیم دارد سازمان های مرتبط با حافظ محمد سعید رهبر لشکر طیبة را مصادره و مدیریت کند.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه» دولت پاکستان بنا دارد سازمان هایی مثل جماعت الدعوة و بنیاد خیریه مرتبط با حافظ محمد سعید رهبر لشکر طیبة را مصادره و مدیریت‌کند.

آژانس خبری پاکستان در گزارش خود ادعا کرد سازمان های بین المللی در زمینه همکاری های مالی و پولشویی یک نشست در سطح بالا در اسلام آباد در روز 19 دسامبر برگزار کردند که در آن جلسه به وزرای فدرال جهت جمع آوری اطلاعات مربوط به دارایی های حافظ محمد سعید و مصادر آن دستور داده شد.

در مرحله اول  بنیاد خیریه و جماعت الدعوة را دولت پاکستان مدیریت می کند و پس از آن صدها مدارس دینی مربوط با حافظ سعید را دولت تحویل خواهد گرفت.

احسن اقبال وزیر کشور پاکستان در مورد این تصمیم گیری گفت : مسئولان مربوطه این کار را برای جلوگیری ازامداد های خارجی به این سازمان انجام داده اند.

گفتنی است حافظ محمد رهبر لشکر طیبة است این سازمان توسط هند، ایالات متحده انگلستان، اتحادیه اروپا، روسیه و استرالیا به عنوان سازمانی تروریستی شناخته شده است. وی در هندوستان به دلیل ارتباطش با لشکر طیبه و حملات علیه هند یکی از افراد به شدت تحت تعقیب است.

در دسامبر سال ۲۰۰۸ سازمان ملل گروه لشکر طیبه را سازمانی تروریستی و حافظ محمد سعید را به عنوان رهبر سازمان تروریست اعلام نمود.

در آوریل ۲۰۱۲، ایالات متحده ۱۰ میلیون دلار جایزه برای کشتن وی به دلیل نقش او در حملات نوامبر ۲۰۰۸ در بمبئی اعلام کرد و در حال حاضر او رهبر جماعت الدعوة پاکستان و رئیس بنیاد خیریه است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha