پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
حجت الاسلام عارف ابراهیمی

حوزه/ آتش زدن اماکن مذهبی نظیر مساجد، حسینیه و امامزاده‎ها و تخریب اموال عمومی نظیر ایستگاه‎های اتوبوس و توهین به سران نظام جمهوری اسلامی ایران نشان دهنده پیروی از قانون و تظاهرات مسالمت آمیز نیست، بنابراین با کسانی که با چنین اقداماتی قلب مردم شریف ایران را به درد می‎آورند، باید با شدت برخورد شود.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام عارف ابراهیمی پژوهشگر و از فعالان سیاسی حوزه علمیه قم، امروز طی سخنانی در جمع طلاب و روحانیون به اغتشاشات چند روز اخیر در برخی از مناطق و شهرهای ایران واکنش نشان داد و گفت: خداوند متعال در آیه 65 سوره الانعام می فرماید «هُوَ الْقادِرُ عَلي‏ أَنْ يَبْعَثَ عَلَيْکُمْ عَذاباً مِنْ فَوْقِکُمْ أَوْ مِنْ تَحْتِ أَرْجُلِکُمْ أَوْ يَلْبِسَکُمْ شِيَعاً وَ يُذيقَ بَعْضَکُمْ بَأْسَ بَعْضٍ»  خداوند متعال در این آیه مبارکه ایجاد اختلاف را هم ردیف سایر عذابهای آسمانی و زمینی قرار داده است.

وی با اشاره به آیه 25 سوره الانفال که خداوند متعال می‏‏فرماید «وَٱتَّقُوا فِتْنَةً لَّا تُصِيبَنَّ ٱلَّذِينَ ظَلَمُوامِنكُمْ خَاصَّةً وَٱعْلَمُوا أَنَّ ٱللَّهَ شَدِيدُ ٱلْعِقَابِ»  افزود: خدا در این آیه نیز به شدت انسانها را از فتنه و اختلاف نهی میکند.

این پژوهشگر حوزه علمیه با بیان اینکه فتنه روزهای اخیر ادامه فتنههای و دسیسههای دشمنان در سالهای 78 و 88 است، خاطرنشان کرد: خداوند متعال در آیه 105 سوره آلعمران می فرماید «وَ لا تَكُونُوا كَالَّذینَ تَفَرَّقُوا وَ اخْتَلَفُوا مِنْ بَعْدِ ما جاءَهُمُ الْبَیِّناتُ وَ أُولئِكَ لَهُمْ عَذابٌ عَظیمٌ»  یکی از نیازهای اصلی و اساسی هر جامعه و امتی برای دست یابی به پیشرفت، شکوفایی و سعادت، برخورداری از مولفه‌ی ارزشمند اتحاد و هماهنگی بین اعضای آن امت است. بسیاری از مشکلاتهای که گریبانگیر جوامع مختلف میشود به علت فقدان عنصر اتحاد و همبستگی بین افراد آن جامعه است.

وی ادامه داد: به طور طبیعی هر کشوری در برهههای از زمان با مشکلات مختلف نظیر اقتصادی، فرهنگی، نظامی، اجتماعی و سیاسی دست و پنجه نرم میکند که مردم در قالب جنبش و جمعیتهای اعتراضی در مقابل آن صف آرایی میکنند اما نکته قابل تامل و توجه آن است که هر مشکلی دارای راه حل قانونی است و معترضان باید به قانون تن دهند و از مجاری قانونی خواستههای خود را پیگیری کنند.

حجت الاسلام ابراهیمی اظهار داشت: امام خمینی (ره) میفرماید «قانون در رأس واقع شده است و همه افراد هر كشور باید خودشان را با آن قانون تطبیق بدهند. اگر قانون برخلاف خودشان حكمی كرد، باید خودشان را در مقابل قانون تسلیم كنند. آن وقت است كه كشور، كشور قانون می شود.»  امام و مراجع عظام تقلید در قم و نجف اشرف بر پیروی از قانون تا زمانی که با شرع مبین اسلام در تضاد نباشد، تاکید دارند.

وی عنوان کرد: آتش زدن اماکن مذهبی نظیر مساجد، حسینیه و امامزادهها و تخریب اموال عمومی نظیر ایستگاههای اتوبوس و توهین به سران نظام جمهوری اسلامی ایران که متاسفانه در چند روز اخیر از سوی برخی از عناصر خود فروخته و افراد فریب خورده در برخی از شهر و مناطق ایران عزیزمان رخ داد، نشان دهنده پیروی از قانون و تظاهرات مسالمت آمیز نیست بنابراین با کسانی که با چنین اقداماتی نظم عمومی را برهم میزنند و قلب مردم شریف ایران را به درد میآورند باید با شدت برخورد شود.

این فعال سیاسی بیان داشت: استکبار جهانی و دشمنان قسم خورده جمهوری اسلامی ایران نظیر آمریکا، رژیم اشغالگر صهیونیستی و رژیم آلسعود که از درگیریهای داخلی ذوق زده شدهاند و در پوست خود نمیگنجند، باید بدانند که در این کشور افرادی وجود دارند که حتی فکر تغییر نظام و ایجاد مشکلات مختلف در این کشور را به آنان نمیدهند. مردم شریف ایران در عرصههای مختلف نظامی، سیاسی، فرهنگی با دشمنان تمام قد جنگیدهاند و همیشه پیروز میدان بودند. مستکبران جهان انگار فراموش کردهاند که چگونه خفت بار در داخل و خارج از ایران بارها در عرصههای مختلف نظیر 8سال جنگ تحمیلی مجبور به عقب نشینی شدند.

وی با اشاره به یکی از فرمایشان مقام معظم رهبری در دیدار با شهدای مدافع حرم و مرزبانی گفت: امام خامنهای می فرماید «از روز اول این هارت‌وهورت‌ها علیه جمهوری اسلامی بوده تا امروز؛ قریب چهل سال است؛ هیچ غلطی نتوانستند بکنند. این نهال را آن‌وقتی که یک ترکه‌ی نازک روی زمین بود نتوانستند بِکَنند، امروز تبدیل شده به یک درخت تناور؛ می‌توانند بکنند؟ غلط می‌کنند. می‌گویند می‌خواهیم نظام جمهوری اسلامی را تغییر بدهیم؛ خب کِی بوده که شما نخواستید این کار را بکنید؟ همیشه خواستید، همیشه سرتان به سنگ خورده، همیشه دماغتان به خاک مالیده شده؛ بعد از این هم همین خواهد بود.» این کلام ولی فقیه مایه آرامش همه پیروان ولایت، امامت و رهبری است که با دلی آسوده به دفاع از این مرز و بوم و دین بپردازند و هیچ گاه فریب هیاهوی دشمنان را نخورند.

حجت الاسلام ابراهیمی خواستار حضور قویتر علما و روحانیت در دفاع از نظام جمهوری اسلامی ایران شد و گفت: از دوران مشروطیت تاکنون روحانیت در انسجام و به صحنه آوردن مردم نقش اول را داشت و اکنون نیز باید به وظایف و مسؤلیت خود در حمایت و وحدت مردم باید قوی تر حاضر شود و از جمهوری اسلامی ایران و دین مبین اسلام به دفاع برخیزد.

وی تاکید کرد که علما و روحانیون نباید نسبت به مسائل سیاسی و اجتماعی که در کشور رخ میدهد بی تفاوت باشند زیرا همان طور که آیت الله سید حسن مدرس فرموده و بارها به شیوههای مختلف از زبان امام و رهبرمان امام خمینی(ره) و امام خامنهای شنیدهایم، «سیاست ما عین دیانت ماست.»

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • اکبر ناصری IR ۲۱:۰۳ - ۱۴۰۰/۰۲/۳۰
    0 0
    بسیار عالی احسنت به این شیخ جوان