جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
حجت‌‌الاسلام حسن خیری

حوزه/ عضو هیئت علمی پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی تصریح کرد: هدف دشمن و ایادی مزدور آن از قضایای روزهای اخیر فریب و اغفال نسل جوان برای حضور گسترده در اغتشاشات بود اما به لطف الهی در این هدف شوم خود موفق نشد.

حجت الاسلام و المسلمین  حسن خیری در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه در خصوص تحلیل خود از وقایع مربوط به روزهای اخیر کشور ابراز داشت: در آغاز برخی اعتراض های مردمی به صورت خودجوش و در اعلام مخالفت با شرایط فعلی اقتصاد کشور برگزار شد اما در ادامه شاهد بودیم که گروه های ضدانقلاب و سوء استفاده گر محرک و میدان دار شدند و جهت دهی خاصی به این اعتراضات کردند.

وی افزود: در چنین وضعیتی طبیعی است که دشمنان و بیگانگانی که هیچ گاه دلشان برای این مردم و کشور نسوخته ، از این وضع استفاده خاص خود را کرده و بخواهند با تهییج فشار عمومی به نظام اسلامی و مردمی ما فشار وارد آورند.

عضو هیئت علمی پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی همچنین خاطرنشان کرد: قضایای روزهای اخیر به وضوح نشان داد که دشمن به دنبال اغفال و فریب نسل جوان کشور است تا آن ها را به میدان اغتشاش گری بکشاند و حال آن که به لطف الهی اکثریت جوانان و نوجوانان ما فهمیده هستند و فریب دشمن را نمی خورند.

وی با بیان این که دشمن می کوشد مسایل غیر واقعی را واقعی و واقعیت ها را هم کتمان کند، گفت:

متاسفانه ما همچنان دچار ضعف و کاستی هایی در انتقال ارزش‌های انقلاب به نسل جوان هستیم و باید در فرآیندهای آموزشی و فرهنگی و اجتماعی خود یک بازنگری داشته و نقاط ضعف و ایرادها را در ارتباط با نسل جوان برطرف کنیم تا دشمن نتواند در چنین مواقعی به سود جریان مطلوب خود بهره برداری داشته باشد.

وی همچنین با بیان این که راه حل مشکلات اقتصادی کشور همانا توجه غیرشعاری به اقتصاد مقاومتی و عملیاتی کردن مطالبات و بیانات مقام معظم رهبری است، تصریح کرد: مسلم است که مسئولان و دولتمردان باید راه چاره ای برای حل مشکلات اقتصادی مردم بیندیشند و به مطالبات و اعتراضات معیشتی مردم به خصوص گرانی و بیکاری توجه جدی کنند، ضمن آن که نباید نسبت به شعارهای انقلاب همچون عدالت اجتماعی و اقتصادی و مبارزه با فساد و تبعیض و نیز رفع فقر بی توجهی شود.

۳۱۳/۸

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha