سه‌شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ |۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 16, 2024
نعمت زاده

حوزه/ امام جمعه مرند، مشکلات اقتصادی را رمز فتنه جدید دشمن در اغتشاشات اخیر دانست و دخالت بیگانگان در امور داخلی ایران را محکوم کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از تبریز، حجت الاسلام علی نعمت زاده امام جمعه مرند، ظهر امروز در دیدار جمعی از روحانیون شهرستان مرند با اشاره به اینکه مطالبات مردم به حق است، اظهار داشت: اعتراض ها و تجمع مردم در شهرهای مختلف ابتدا به صورت آرام شکل گرفت و آن ها مطالبات به حقی داشتند، اما دشمن از این فرصت سوء استفاده کرد و تجمع مردم را به اغتشاش کشید.

وی افزود: همه می دانیم که مردم با مشکلات اقتصادی مواجه هستند اما ملت خودشان بهتر می دانند که چگونه باید اعتراض و مطالبات خود را بیان کنند و باید عوامل بیگانه و مردم را در این حرکت ها تفکیک کرد.

امام جمعه مرند همچنین با انتقاد از عدم رسیدگی به موقع نسبت به فساد های اقتصادی خاطرنشان کرد: اختلاس های چند میلیاردی در کشور بوجود آمد که قوه قضاییه اقدام اساسی انجام نداد، برخی موسسات میلیون ها پول مردم بی بضاعت را بردند اما بانک مرکزی به جای اینکه نسبت به آن ها اقدام کند، کار خاصی صورت نداد.

عضو شورای عالی حوزه علمیه استان آذربایجان شرقی در ادامه پرچم ایران را نماید ملیت کشور دانست و افزود: اغتشاشگران پرچم ایران را آتش زدند این در حالی بود که ما شاهد این حرکت حتی در فتنه سال ۸۸ نبودیم، اگر کسی مخالفتی هم دارد، نباید با آتش زدن پرچم ایران به نام مبارک الله و ملت ایران توهین کند.

امام جمعه مرند با اشاره به اینکه برخی حرکات در این اغتشاشات نشان می دهد که شعار علیه یک یا چند نفر نیست، بلکه اغتشاشگران به فکر براندازی نظام جمهوری اسلامی هستند، اظهار داشت: وزیر امور خارجه انگلیس علیه ایران در اغتشاش اخیر موضع گرفت، چرا که کینه دشمنان نسبت به انقلاب اسلامی تمام نشدنی است، اما آن ها تاکنون نتوانسته اند غلطی بکنند چرا که مردم بصیرت داشته و بیدار هستند.

وی خطاب به دشمنان انقلاب اسلامی ادامه داد: آقای ترامپ، شما که چند روز پیش مردم ایران را تروریست خطاب کردی امروز چه شده که حامی ملت ایران شده ای؟

امام جمعه مرند با قدردانی از مردم آذربایجان گفت: دشمن به دنبال این است که مردم آذربایجان نیز وارد این اغتشاشات شوند، اما مردم آذربایجان بیدار هستند، مردم تبریز و آذربایجان در آغاز نهضت انقلاب اسلامی، پیشقدم بودند و می دانند که باید از انقلاب اسلامی حمایت کنند.

وی در بخش دیگری با بیان اینکه دشمن در هر برهه به دنبال ایجاد فتنه جدیدی است، تاکید کرد: اقتصاد، رمز فتنه جدید دشمن در اغتشاشات اخیر است، همه می دانند که مردم با مشکلات اقتصادی روبه رو هستند اما راه حل این مشکلات، اغتشاش کردن و ایجاد اختلال در جامعه و دخالت بیگانگان در امور داخلی نیست.

حجت الاسلام نعمت زاده در پایان، مردم ولایتمدار را حافظ انقلاب اسلامی و ولایت فقیه دانست و تاکید کرد: مردم ایران اجازه نمی دهند دشمن از مطالبات آن ها سوء استفاده کند، در زمان حساسی هستیم و ذره ای غفلت از سوی مردم و مسئولان، غیرقابل جبران است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • سپرده گذار کاسپین IR ۱۳:۲۳ - ۱۳۹۶/۱۰/۲۱
    0 0
    خط اعتباری بانک مرکزی یعنی پرداخت وام با بهره 35 درصد به موسسات مالی جهت رفع مشکلات مقطعی نقدینگی ان موسسه . در واقع بانک مرکزی بایک سیاست مکارانه و با تبلیغات در رسانه ها فقط به اندازه یک سوم کل مطالبات مردم در موسسه کاسپین را به صورت وام با بهره بالا پرداخت کرده است که اصل وام و بهره ان نیز نهایتا بایستی توسط سپرده گذاران تامین شود و در عین حال با فدا کردن سپرده گذاران کلان سعی کرده است امارهای دروغ 98 در صد حل مشکلات سپرده گذاران را به مردم اعلام نماید و متاسفانه یک گروه نظیر اقای پزشکیان نیز بدون توجه به منافع مردم در جهت سیاستهای بانک مرکزی که باعث از میان رفتن منافع مردم می شود حرکت می کنند . اقای پزشکیان به جای این طرحها پیگیر باشید که چرا تسهیلات 4000 میلیاردی برابر 1400 میلیارد عنوان شده است و چرا هیچ عدد و رقمی برای سپرده های بلوکه شده مردم اعلام نشده است . بیش از این به مردم خیانت نکنید.ضمنا 53 درصد از کل دارائیهای موسسه کاسپین که حتی شامل ارزش مجوز این موسسه می شود متعلق به همین سپرده گذارانی است که در خیابانها اواره هستند . چرا این سهم را به طلبکاران پرداخت نمی کنید.