جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
علمای بحرین

حوزه/ علمای بحرین با صدور بیانیه ای بازداشت شیخ محمود العالی رئیس شورای علمای بحرین و محکومیت وی به شش ماه زندان در پی همبستگی با آیت الله عیسی قاسم را محکوم کرد و خواستار آزادی فوری وی شد.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری«حوزه»، علمای بحرین با صدور بیانیه ای بازداشت شیخ محمود العالی رئیس شورای علمای بحرین و محکومیت وی به شش ماه زندان در پی همبستگی با آیت الله عیسی قاسم را محکوم کرد و خواستار آزادی فوری وی شد.

متن بیانیه به شرح زیر است:

بسم الله الرحمن الرحیم

(الَّذِينَ يُبَلِّغُونَ رِسَالَاتِ اللَّهِ وَيَخْشَوْنَهُ وَلَا يَخْشَوْنَ أَحَدًا إِلَّا اللَّهَ وَكَفَى بِاللَّهِ حَسِيبًا) – الأحزاب ٣٩

علمای ربّانی مثل شیخ محمود العالی همیشه به پیمانی که خداوند از علما در خصوص عدم سکوت در مقابل ستم ستمگران و مظلومیت ستم دیدگان گرفته است، وفادار بوده، هستند و خواهند بود. بله آن ها جزئی از این ملت مؤمن و غیرتمند نسبت به دین، عزت و کرامت خود هستند و علما به اندازه ی سر انگشت از عمل به وظایف شرعی خود عقب نشینی نخواهند کرد.

تعرض به شیخ محمود العالی رئیس مجلس علمایی اسلامی به معنی تعرض به رهبران شیعه و بزرگان این کشور است و این اقدام تعرض به یکی از بزرگان حوزه دینی و یکی از چهره های برجسته اجتماعی است که به خاطر فضیلت، تقوا، علم و جایگاه بلندش در قلوب و عقول مردم و عموم مؤمنین، علمای دین و طلاب حوزه های علمیه از احترام والایی برخوردار است.

 ما به شدت این تعرض گناه آلود و حکم جنایتکارانه که در پی عمل وی به وظایف شرعی خود در انکار منکر و دفاع از حقوق سیاسی ملت، مقدسات و رهبری معنوی آیت الله عیسی قاسم، انجام گرفته را محکوم می کنیم و خواستار آزادی فوری شیخ العالی و تمامی مظلومین از پشت میله های زندان هستیم.

این حکم سیاسی ظالمانه، حاکی از عمق فساد و حیله گری دادگاه های است که در آن جوانان، مردان و زنان، نخبه ها، بزرگان و رهبران ملت محاکمه می شوند و همچنین بیانگر پلیدی رژیمی است که خود را پشت نقاب دجالی گری و نیرنگ بازی مخفی کرده است.

این شکنجه و آزار و اذیت سیاسی و دینی، در واقع بر صلابت علما و ملت در پیشروی در مسیر حرکت حق می افزاید و گام بزرگتری را در مسیر اصلاح طلبانه ملت بر می دارند حتی اینکه کرامت هر انسانی حفظ شود و حق را به صاحب حق برساند.

 وَحَسْبُنَا اللَّهُ وَنِعْمَ الْوَكِيلُ

علمای بحرین

13/10/1396

15 ربیع الثانی 1439هـ

3 ژانویه 2018م

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha