جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
جوانان مسلمان عراقی به بازگشایی کلیسای موصل کمک کردند

حوزه/ جمعی از جوانان مسلمان در شهر موصل، برای بازگشایی کلیسا و برپایی دوباره مراسم مذهبی به همشهریان مسیحی شان کمک کردند.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه» به نقل از christiantoday، گروهی از مسلمانان در شهر موصل، دومین شهر پرجمعیت عراق برای بازگشایی یک کلیسا به مسیحیان کمک کردند.

بنیاد خیریه مسیحیان کاتولیک «کمک به کلیسا» گزارش داد که ناقوس کلیسای موصل برای نخستین بار در سه سال گذشته به صدا درآمده که بدون کمک جوانان مسلمان این امر امکان پذیر نمی شد.

گروهی از جوانان مسلمان همراه با همشهریان مسیحی در تمیز کردن کلیسا، مرمت و بازسازی خرابی های آن از جمله نصب صلیب بالای محراب کمک کردند و با کمک هایشان برگزاری مراسم مذهبی مسیحیان را ممکن ساختند.

در این مراسم مذهبی که در کلیسای مار پالس در حومه شهر الموندسن موصل در شب کریسمس برگزار شد نزدیک به 400 خانواده و 2 هزار نفر از جمله مسلمانان شرکت داشتند. مسیحیان عراقی از اردوگاه های نزدیک اربیل، در شمال کردستان عراق برای برپایی این مراسم به موصل بازگشته بودند.

در همین راستا سازمان خیریه اعلام کرده بود که این مکان برای بازگشت مسیحیان هنوز ناامن بوده و مراسم در کلیسا تحت تدابیر شدید امنیتی برپا شد.

گفتنی است در ژوئن 2014 میلادی که تروریست های افراط گرای داعشی شهر موصل را محاصره و به تسخیر در آوردند تقریبا تمامی مسیحیان این شهر را ترک کردند. داعش به آن ها اولتیماتوم داده بود که در صورت عدم گرویدن به دین اسلام کشته خواهند شد. داعشی ها خانه ها و اموال مسیحیان را نیز مصادره کرده بودند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha