چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
حجت الاسلام حسين كريمي مقدم

حوزه/ مسئول قرآن و حدیث حوزه علمیه استان کردستان گفت: یکی از ویژگی های قرآن کریم این است که هرگز رنگ و بوی کهنگی به خود نمی گیرد و کلید تمام مشکلات و سئوالات بشریت است.

حجت الاسلام حسین کریمی مقدم در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در استان کردستان اظهار داشت: یکی از اصلی ترین برنامه های هر حوزه و مدرسه علمیه ای نهادینه کردن تدریس تخصصی قرآن کریم است.

مسئول قرآن و حدیث حوزه علمیه استان کردستان گفت: علاوه بر مدارس علمیه باید بتوانیم قرآن و علوم مرتبط با این کتاب آسمانی را در سطح مدارس به ویژه در پایه های ابتدایی نهادینه کنیم.

وی با اشاره به اینکه قرآن راهنمای کامل امروز بشر گمگشته در دنیاست، بیان کرد: تمام نیازهای انسان امروز را می توان در قرآن و زندگی اهل بیت علیهم السلام پیدا کرد و تمسک به این دو راه حل مشکلات و بن بست های امروزی ماست.

حجت الاسلام کریمی مقدم با اشاره به اینکه قرآن کتابی به روز است، ادامه داد: یکی از ویژگی های کتاب قرآن کریم این است که هرگز رنگ و بوی کهنگی به خود نمی گیرد و کلید تمام مشکلات و سئوالات بشریت است، لذا باید توجه ما به این کتاب و ودیعه آسمانی بیش از پیش شود.

مسئول قرآن و حدیث حوزه علمیه استان کردستان ادامه داد: در طول سالجاری برنامه هایی در حوزه علوم قرآنی در مدارس علمیه و نیز آموزش و پرورش استان کردستان صورت گرفته است، ولی بازهم جای کار بسیار است.

این کارشناس قرآنی با اشاره به لزوم نهادینه کردن قرآن در زندگی ها به ویژه در نسل نوجوان و جوان، گفت: اگر جوانان و نوجوانان ما به صورت نهادینه با قرآن آشنا شوند بی شک زندگی آینده آنها بیمه خواهد شد و از این حیث نباید والدین برای آینده فرزندانشان نگرانی داشته باشند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha