جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
«فرهنگ لغت واژگان قرآنی اهل بیت» در عراق منتشر شد

حوزه/ مرکز علوم قرآنی، تفسیر و چاپ در حرم مقدس حضرت عباس (ع) در کربلا، کتب اسلامی جدیدی از جمله کتاب « فرهنگ لغت واژگان قرآنی اهل بیت (ع)» را برای تسهیل کار محققان اسلامی منتشر کرد.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری حوزه به نقل از alkafeel، مرکز علوم قرآنی، تفسیر و چاپ در حرم مقدس حضرت عباس (ع) در کربلا، اخیرا کتب اسلامی و دینی جدیدی از جمله کتاب « فرهنگ لغت واژگان قرآنی اهل بیت (ع)» را منتشر کرد.

این «فرهنگ لغت واژگان قرآنی اهل بیت (ع)» یکی از انتشارات مهم در مطالعات مدرن قرآنی به نوشته دکتر ضرغام کریم الموسوی و تحت سرپرستی حجت الاسلام سیدمحمد علی الحلو توسط مرکز علوم قرآنی چاپ و منتشر شد.

سیدجواد النصراوی مدیر مرکز علوم قرآنی در این باره گفت: محققان  برای اعمال تحقیقاتشان در رابطه با علوم و آموزه های اسلامی مرتبط با قرآن به اطلاعات دسته بندی شده وسیع و گسترده ای نیاز دارند و طبقه بندی واژه های قرآنی و معانی آن ها برای تسهیل کار محققان بسیار ضروری هستند. هر چند کتب و تلاش های جدی در این باره انجام گرفته اند اما این کتب قدیمی شده و نیازهای کنونی را برآورده  نمی کنند و باید به روز شوند. به همین سبب نیز مرکز قرآنی این کتب را منتشر کرده که تلاشی مفید و ارزشمند در زمینه برجسته کردن علم تفسیری مرتبط با اهل بیت (ع) بوده است.

لازم به ذکر است مرکز علوم قرآنی، تفسیر و چاپ یکی از مراکز فعال در مؤسسه قرآن کریم در عراق است و چندین پروژه مهم قرآنی را در رابطه با ریشه فرهنگ قرآنی منتشر کرده است.

 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha