پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
افشین فر

حوزه/ حجت الاسلام افشین فر گفت: اغتشاشی رخ داد و باید مردم می‌آمدند و مخالفت خود را با آشوبگران اعلام می‌کردند تا اغتشاش تمام بشود٬ ولی عده‌ای پیام داده‌اند که ما آن را تائید نمی‌کنیم و غیر‌قانونی است.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از خراسان شمالی، حجت‌الاسلام سید محمد افشین فر، پیش از ظهر امروز در نشست بصیرتی با موضوع تحلیل حوادث اخیر، اظهار داشت: منافقین و سلطنت‌طلب‌ها در این اغتشاشات و فتنه جدید نقش جدی داشتند.

وی افزود: در همین شهر٬ آشوبگران اعتراف کردند که منافقین و سلطنت‌طلب‌ها از آن‌ها حمایت کردند و پای سعودی‌ها هم در میان بود ولی این افرادی که در خیابان آمدند هیچ ارتباط و رغبتی به ضدانقلاب نداشتند، آن‌ها واقعاً در زندگی و فشارهای اقتصادی گیر کرده‌اند و اعتراضی جدی دارند.

حجت‌الاسلام افشین فر با بیان اینکه باید صف معترضان و آشوب‌طلبان را از مردم مطالبه‌گر جدا کنیم٬ گفت: وظیفه همه این است که اعتراضات به‌حق را پیگیری کنند، چرا که آستانه تحمل مردم هم ظرفیتی دارد.

وی ادامه داد: به لطف خدا در این هفته این فتنه هم جمع می‌شود، ولی از هفته بعد باید پاشنه را بالا بکشیم و به دنبال مطالبات درست برویم و از مسئولان بپرسیم که برای فشارهای اقتصادی قرار است چه کارهایی انجام دهند و چه برنامه ای دارند.

حجت‌الاسلام افشین فر با بیان اینکه مقابله با گران‌فروشی یکی از بندهای اقتصاد مقاومتی است، اظهار داشت: همه باید به این باور برسند که راه‌حل مشکلات  اقتصادی کشور، تحقق اقتصاد مقاومتی است.

وی تصریح کرد: برای تحقق اقتصاد مقاومتی باید به دو مسئله اشتغال و تولید که راه‌حل تمام مشکلات اقتصادی و معضلات اجتماعی است، توجه ویژه شود.

مسئول ساماندهی و هماهنگی امور مساجد خراسان شمالی در ادامه با تأکید بر اینکه مردم باید مطالبه‌گر و ناظر باشند، گفت: فتنه زمانی ایجاد می‌شود که فضا غبارآلود است و نمی‌شود مسئله را دقیق دید.

وی افزود: مشکل تبعیض و معیشت هست و این را همه قبول داریم، لیکن راه مقابله این نیست که در خیابان‌ها و معابر اغتشاش کنند، اگر بر کار خادم٬ کارگر و مسئول خود نظارت نکنید هرچقدر هم درست‌کار باشد و به فساد کشیده نشود٬ به تنبلی کشیده می‌شود،.

حجت‌الاسلام افشین فر با بیان اینکه یکی از نکات مثبت غرب این است که در مسئله نظارت خوب، پیگیر است، تصریح کرد: اگر کسی که خوب کار می‌کند، تشویق شود و آن کس که کوتاهی می‌کند باز خواست شود٬ جامعه‌ای پویا٬ زنده و در حال رشد خواهیم داشت.

دبیر قرارگاه جبهه مردمی انقلاب اسلامی خراسان شمالی با اشاره به اینکه در این راهپیمایی غایبین بزرگی داشتیم، گفت: اغتشاشی رخ داد و باید مردم می‌آمدند و مخالفت خود را با آشوبگران اعلام می‌کردند تا اغتشاش تمام بشود٬ ولی عده‌ای پیام داده‌اند که ما آن را تائید نمی‌کنیم و غیر‌قانونی است.

وی با بیان اینکه با هوشیاری مردم٬ دلسوزان نظام٬ دوستان امنیتی و قضایی٬ اصل فتنه جمع شد و خرده‌هایش هم جمع می‌شود، گفت: باید دقت کنیم که فتنه 88 بر یک دروغ سوار بود و رهبر معظم انقلاب 8 ماه صبر کردند تا آگاهی مردم٬ فتنه را جمع کرد و تمام شد، لیکن فتنه چند روز اخیر، بر یک ‌راست سوار است٬ مردم گله‌مندند، از ناکارآمدی بعضی مدیران و حقوق‌های نجومی اعتراض دارند، نظام کارآمد است، ولی ضعف از مدیران و افراد ناکارآمد است.

مسئول ساماندهی و هماهنگی امور مساجد خراسان شمالی اظهار داشت: در شرایطی هستیم که غبار کثرت اخبار برای خیلی‌ها زمینه‌ساز انحراف و مسیر غلط را فراهم کرده است٬ پس لازم است که منابع خبری امینی داشته باشیم که امانت‌دار و با تقوا بوده و خداترس باشند.

وی افزود: اگر خبرنگار و منبع خبری امینی هم داشته باشید، ولی تحلیل‌گر خوبی نباشید و یا به آن دسترسی نداشته باشید، بازهم کار گره می‌خورد، چرا که واقعه بزرگ٬ قبل و بعدی دارد و تحلیل آن کار آسانی نیست.

حجت‌الاسلام افشین فر خاطرنشان کرد: یکی از مسائلی که تحلیل انسان را قوی می‌کند این است که مؤمن و مسلمان اختیار خودش را صد در صد به دست غیر معصوم ندهد مگر اینکه حکم خدا را در دست کسی ببیند که کاملاً به او اعتماد دارد، همه افراد وظیفه دارند که مقدمات تحلیل را بفهمند و تمام ذهن‌ها باید فعال باشد.

انتهای پیام/

 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha