پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
 مسابقات قرآن

حوزه/ مراسم المپیاد علمی قرآنی مدارس علمیه کشور با حضور ۳۰۰ تن از طلاب این مدارس در قم برگزار شد.

حجت الاسلام رضوی در گفت وگو با خبرگزاری «حوزه» گفت: المپیاد علمی قرآنی مدارس قرآنی سراسر کشور در قم برگزار شد که در حال حاضر شش مدرسه علمیه قرآنی در کشور وجوددارد که در کنار دروس متداول حوزه، به حفظ قرآن و آموزش معارف قرآنی می پردازند.

مدیر دفتر قرآن و حدیث معاونت تهذیب حوزه های علمیه بیان کرد: طلاب محصل در این مدارس در کنار دروس خود، سالی 5 جزء قرآن کریم را به همراه معارف آن آیات حفظ می کنند.

وی گفت: این مدارس شامل مدرسه جعفریه رستم کلای مازندران، مدرسه امام علی(ع) شهرستان سلماس در آذربایجان غربی، مدرسه حضرت ولیعصر گرمی اردبیل، مدرسه امام حسین(ع) مریانج همدان امام صادق(ع) ازنا به همراه علی بن موسی الرضا(ع) در قم هستند.

حجت الاسلام رضوی بیان کرد: نزدیک به 300 حافظ از کل کشور به قم آمدند و در بخش قرآنی و درسی به رقابت پرداختند؛ در این مدت در کنار این برنامه، جلساتی نیز با حضور مدیران این مدارس با حجت الاسلام والمسلمین رستم نژاد معاون آموزش حوزه و حجت الاسلام والمسلمین ملکی معاون تهذیب حوزه برگزار شد.

وی گفت: مصوبه این جلسه یک دستور عمل اجرایی برای مدارس قرآنی بود که یک طرح کلی برای مدارس کل کشور ابلاغ شود که اگر قرار باشد که درسی توسعه پیدا کند مشکلات آنها حل شود.

مدیر دفتر قرآن و حدیث معاونت تهذیب حوزه های علمیه تصریح کرد: این برنامه از چهارشنبه این هفته شروع شده است و روز پنجشنبه پس از آزمون در نوبت صبح، با حضور در درس اخلاق حضرت آیت الله جوادی آملی به کار خود پایان داد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha