پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
آیت الله مدرسی

حوزه/ آیت الله مدرسی از علمای عراق در اشاره به حوادث اخیر ایران، آن را فتنه ای دانست که برخی برای دامن زدن به آن تلاش می کنند و آرزو دارند که این آشوب و تروریسم تمامی کشور را فرا گیرد.

آیت الله سید محمد تقی مدرسی از علمای عراق سال جدید میلادی را تبریک گفت و اشاره کرد: از خداوند متعال می خواهیم که برکاتش را بر اهل زمین نازل کند و آتش فتنه ها و جنگ ها را خاموش سازد و همگی را در پیمودن راه صلح موفق گرداند تا امنیت، پیشرفت و رفاه تمامی جهان را فرا گیرد.

ایشان در بیانیه هفتگی خود گفت: خودمان و بشریت را به کنار گذاشتن کینه های گذشته و حرکت در مسیر منافع مشترک دعوت می کنیم و از همگی می خواهیم برای تکامل ملت ها و همکاری آن ها در راه حفظ زمین و مقابله با خطرات زیست محیطی و گرمایش جهانی که زندگی بر روی زمین را تهدید می کند، تلاش کنند.

آیت الله مدرسی صاحبان حکمت و مسئولان را به مبارزه با انواع خشنونت و تعصب دعوت کرد و گفت: امیدواریم که وجدان حکیمان روی زمین و مسئولان بیدار شود تا با بصیرتی الهی همه گیر به استقبال زندگی بروند، آنچنان که حضرت امیر المؤمنین (علیه السلام) در مورد مردم فرمودند: « فَإِنَّهُمْ صِنْفَانِ إِمَّا أَخٌ لَكَ فِي الدِّينِ وَ إِمَّا نَظِيرٌ لَكَ فِي الْخَلْقِ». (مردم دو نوع هستند؛ یا برادر دینی تو اند یا همانند تو در آفرینش).

این عالم عراقی افزود: مایه تأسف است که برخی از کینه جنگ های صلیبی رنج می برد و کسانی هستند که آتش جنگ یمن را شعله ور کرده و برای مهم نیست که چه فاجعه مصیبت بار و هولناکی اتفاق می افتد.

آیت الله مدرسی در اشاره به حوادث اخیر ایران، آن را فتنه ای دانست که برخی برای دامن زدن به آن تلاش می کنند و آرزو دارند که این آشوب و تروریسم تمامی کشور را فرا گیرد.

ایشان بار دیگر به تکامل تمدن ها دعوت کرد و گفت: ما باید برای تکامل تمدن هایی که ارزش هایشان را از انبیاء و رسالت های آسمانی از جمله حضرت عیسی مسیح (ع) و نبی مکّرم اسلام حضرت محمد مصطفی (صلی الله علیه و آله) گرفته است، تلاش کنیم.

آیت الله مدرسی در پایان گفت: بگذارید برای همیشه با سخن "شرق شرق است و غرب غرب و هیچ گاه به هم نخواهند رسید"، خدا حافظی کنیم و سخن پروردگار را بگوییم که می فرماید: {قُلْ يا أَهْلَ الْكِتابِ تَعالَوْا إِلى‏ كَلِمَةٍ سَواءٍ بَيْنَنا وَ بَيْنَكُمْ}.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha