جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
حجت الاسلام و المسلمین سید ابوالفضل طباطبایی اشکذری

حوزه/حجت الاسلام و المسلمین طباطبایی نماینده مقام معظم رهبری در کشور سوریه در خطبه های نماز جمعه گفت: مثلث دشمنی آمریکا و اسرائیل و سعودی عامل اغتشاشات ایران هستند که قبل از این قضایا توطئه چینی کرده بودند و از بستر مناسب ، سوء استفاده کرده و از آشوب گران حمایت کردند و هر کسی که دشمنی با ایران داشت را با خود همراه کردند.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه» حجت الاسلام و المسملین سید ابوالفضل طباطبایی نماینده مقام معظم رهبری در کشور سوریه در خطبه های نماز جمعه  در حرم مطهر حضرت زینب(س) گفت: ما در ایام ولادت حضرت عیسی بن مریم مسیح(ع) هستیم و در این خطبه از شأن این پیامبر عزیز نکاتی عرض می‌کنم، مسلمانان همه می‌دانند که حضرت مسیح (ع) از انبیای عظام و اولیاءالله و حجتی از حجج الهی هست و اعتقاد دارند عدم ایمان به او به عنوان یک پیامبر و حتی هر پیامبری، باعث کفر و خروج از دین اسلام است.

وی ادامه داد:  قرآن  کریم هم به این شأن  و  جایگاه  نبوت  عیسی اشاره دارد و موارد مختلفی از شأن او را بیان می کند و اسم سید  مسیح در قرآن ۲۳ مرتبه به نام عیسی و ۱۱مرتبه به نام المسیح  و ۲ مرتبه به نام ابن  مریم آمده است.

حجت الاسلام و المسلمین طباطبایی در ادامه به چند ویژگی از حضرت عیسی (ع) اشاره کرد و گفت : اول: متعلق به مادرش به نام حضرت مریم(ع) است که زنی پاک دامن و انتخاب شده بوده است و قرآن او را مدح کرده است. دوم: حضرت مسیح را خداوند در قرآن مجید عبدالله نام نهاده است. سوم: ولادت حضرت عیسی (ع) که خداوند اشاره کرده است و همه مسلمانان و مسیحیان اعتقاد دارند که او از مادرش مریم به دنیا آمده است بدون اینکه پدری داشته باشد، و سوره ای به نام مریم نامگذاری شده است.

نماینده ولی فقیه در سوریه در خطبه دوم نماز جمعه تصریح کرد: در این خطبه به موضوع مهمی اشاره می کنم که درخصوص جمهوری اسلامی  ایران است و در آخرین روز های  هفته گذشته دیده و شنیدید که برخی از ایرانیان در برخی از شهرهای ایران برای مطالبه حقوق اقتصادی خود شعار  اعتراض سر  دادند  و این کار طبیعی است  و از حقوق هر مردمی در هر کشوری به شمار می آید که در خصوص حقوق خودشان مطالباتی داشته باشند .

وی افزود: دراین مورد هیچ  ارگان نظامی و انتظامی دخالت نکردند و در کنار مردم ایستادند و با مسئولان مشکلات را مطرح کردند و تا اینجا هیچ مشکلی نبود نه از مردم و نه از حکومت.

حجت الاسلام طباطبایی تاکید کرد:  مردم ایران مردمی با درک، باایمان، باشعور  و ملتزم به قوانین هستند و هنگامی که کلام مسئولان را شنیدند برگشتند به خانه هایشان، ولی عده ای غافل و جهالت زده بازیچه دست دشمنان شدند.

وی افزود:مثلث دشمنی آمریکا و اسرائیل و سعودی عامل اغتشاشات ایران هستند که قبل از این قضایا توطئه چینی کرده بودند و از بستر مناسب ، سوء استفاده کرده و از آشوب گران حمایت کردند و هر کسی که دشمنی با ایران داشت را با خود همراه کردند.

  همچنین اشاره کرد: در این زمان شبکه ‌ها و کانال‌های ماهواره‌ای هم شروع کردند به هجمه آوردن به ایران و عوامل آن ها در ایران شروع کردند به آتش  زدن پرچم مقدس ایران و تخریب اموال عمومی و قتل برخی از بی‌گناهان.

حجت الاسلام  طباطبایی تصریح کرد: نیروی انتظامی و مسئولان عاقلانه برخود کردند و فتنه بار دیگر نتوانست موفق بشود و ملت بیدار و پایبند به نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران، با بصیرت فهمیدند که منشاء این مشکلات دشمنی با ایران و در رأس آن ها آمریکا و اسرائیل هستند.

وی در پایان گفت: همچنان که در کانال ها و شبکه ها دیدید، که مردم چطور برای دفاع و حمایت از حکومت جمهوری اسلامی راهپیمایی کردند، و بدانید که عدد معترضان زیاد نبوده ولی با توطئه های اسرائیلی و سعودی شدت آشوب را بزرگ نشان دادند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha