پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
حجت الاسلام والمسلمین رحیمی صادق-مدیر حوزه علمیه تهران

حوزه/ حجت الاسلام والمسلمین رحیمی صادق، با تاکید بر این که حوزه علمیه در کنار مردم، غمخوار و همراه آن هاست، گفت: نکند به جهت سوء استفاده فتنه گران، خواسته های به حق مردم دوباره فراموش شود! البته این اتفاق نباید بیافتد، زیرا اگر مسئولین می خواهند بساط فتنه گران را جمع کنند راهش این است که به خواسته های بر حق مردم توجه کنند.

حجت الاسلام والمسلمین محمدهادی رحیمی صادق در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در تهران، با بیان این که مردم ایران همواره قدردان نعمت انقلاب اسلامی هستند، اظهار داشت: حضور پرشور و انقلابی مردم در حماسه 9 دی به منزله انقلاب سوم در نظام اسلامی بود یعنی اگر پیروزی انقلاب را، انقلاب اول مردم ایران بدانیم و فتح لانه جاسوسی را انقلاب دوم بنامیم حقیقتا باید 9 دی را در تاریخ انقلاب اسلامی، انقلاب سوم نامید.

هدف اصلی فتنه گران در سال 88 سقوط نظام بود

وی افزود: فتنه‌هایی که در سال 88 پیش آمد اگر دلایل وقوع آن به خوبی بررسی شود متوجه خواهیم شد که این فتنه ریشه در فتنه های گذشته دارد و صرفا مربوط به سال 88 نیست. حوادثی که از اوایل پیروزی انقلاب اسلامی اتفاق افتاد و فتنه‌هایی که از طرف دشمنان به نظام اسلامی تحمیل شد اعم از فتنه منافقین، نفوذ در بیت مرجعیت، فتنه‌های فرهنگی، سیاسی، اقتصادی و نظایر اینها از دلایل وقوع فتنه 88 و در ادامه آن فتنه ها بود که توسط دشمنان طراحی شده و به وجود آمد.

مدیر حوزه علمیه تهران ادامه داد: در فتنه 88 برآورد دشمن این بود که می تواند زمینه شکست نظام اسلامی را فراهم کند! غافل از این که نظام اسلامی مصداق شجره طیبه ای است که خداوند متعال در قرآن می فرماید «كَلِمَةً طَيِّبَةً كَشَجَرَةٍ طَيِّبَةٍ أَصلُها ثابِتٌ وَفَرعُها فِي السَّماءِ تُؤتی اُکُلَها کُلَّ حینٍ بِاِذنِ رَبِّها». بنا بر این درخت انقلاب اسلامی به یک درخت تنومند و ریشه داری که به هیچوجه قابل ریشه کردن نیست، تبدیل شده است.

9 دی انقلاب سوم ملت ایران بود

وی تصریح کرد: آنچه در 9 دی 88 اتفاق افتاد در واقع خط بطلانی بود بر همه فتنه هایی که در طول 30 سال برای نظام اسلامی طراحی شده بود. بنا بر این از این جهت باید 9 دی را یک مرحله جدیدی برای تجدید نظام ولایی و انقلاب اسلامی دانست زیرا 9 دی بار دیگر بی ریشه بودن تفکرات شوم دشمنان اسلام و انقلاب را اثبات کرد و به تعبیر قرآن «کَشَجَرَةٍ خَبیثَةٍ اجْتُثَّتْ مِنْ فَوْقِ اْلأَرْضِ» یعنی ریشه شجره خبیثه از زمین درآمده و درحال نابودی و زوال است.

مدیر حوزه تهران ادامه داد: مقام معظم رهبری نیز توجه ویژه ای به 9 دی دارند زیرا این روز در فرهنگ انقلابی مردم ایران معنا و جایگاه خاصی پیدا کرده است. و لذا هر سال این روز در همه شهرهای کشور گرامی داشته می شود زیرا این روز مصداق یوم الله است و بزرگداشت آن بزرگداشت اسلام، قرآن، مکتب اهل بیت(علیهم السلام) و انقلاب است.

آشوب های اخیر با حمایت آمریکا و آل سعود طراحی شده بود

وی با اشاره به اتفاقات اخیر در برخی شهرهای کشور، گفت: به نظر می رسد دشمنان اسلام از گذشته برنامه هایی برای آشوب و فتنه داشتند و این را می شود در اظهارات مقام های سعودی که مزدور و نوکر آمریکا و اسرائیل است، به خوبی مشاهده کرد، زیرا مقامات سعودی به صراحت اعلام کرده بودند که ما جنگ را به داخل ایران خواهیم کشاند.

حجت الاسلام والمسلمین رحیمی صادق افزود: بعد از شکست سخت سعودی ها از جبهه مقاومت در سوریه و عراق، و اخیرا شکست سنگینی که در یمن متحمل شدند، پایه های حکومت جنایتکار آل سعود به شدت متزلزل شده است و پوشالی بودن قدرت سعودی با مقاومت ستودنی مردم یمن اثبات شده است.

وی اظهار کرد: جوانان انقلابی یمن زیر شدیدترین بمباران سعودی ها قرار دارند، ولی با همه این سختی‌ها موفق به ساخت موشک هایی شده اند که توانسته مراکز نظامی عربستان را مورد هدف قرار دهد و همین امر موجب عصبانیت رژیم سعودی و مستکبرین جهانی شده است.

مدیر حوزه علمیه تهران گفت: به نظر می آید نقشه های دشمنان در به آشوب کشاندن شهرهای کشور از قبل طراحی شده بود و آنها در پی به وجود آوردن فتنه جدیدی بودند و شاید فعلا در نظر نداشتند به این زودی نقشه شوم خود را برملا کنند.

اعتراض به گرانی و بیکاری حق مردم است

وی بیان داشت: همزمان با اعتراضات جزئی در بعضی از شهرها که نسبت به مسائل اقتصادی اتفاق افتاد و اعتراضات بسیار بجایی هم بود و ما این را حق مردم می دانیم که نسبت به رفع مشکلات گرانی و بیکاری درخواست داشته باشند و صدای خود را به گوش مسئولین برسانند، این امر بر دشمنان مشتبه شد که شاید بتوانند با به انحراف کشاندن اصل خواسته مردم - که اعتراض به گرانی و بیکاری بود - به سمت مقاصد سیاسی خود، نقشه های خود را پیاده کنند.

استاد حوزه علمیه تهران افزود: دشمنان این توهم را داشتند که مردم معترض به گرانی و بیکاری، با خواسته های نامشروع آن ها همراهی کنند! غافل از این که همین مردم هزاران شهید برای حفظ نظام و انقلاب اسلامی تقدیم کرده اند و فرزندانشان با نثار جانشان این انقلاب را حفظ کرده اند.

وی تصریح کرد: این لطف خداوند متعال بود که دشمنان نقشه های شوم خود را بر اساس محاسبات اشتباهی که داشتند زود به میدان آوردند و با دیگر در بین مردم رسوا شدند گرچه آشوبگران لطمات مادی و جانی به مردم و بیت المال وارد آوردند اما مردم انقلابی ایران با حضور دوباره خود در صحنه بساط فتنه و فتنه گران را در هم پیچیدند و آشوبگران را مثل خس و خاشاک به زباله دان تاریخ انداختند.

مطالبات مردم باید از مراجع قانونی پیگیری شود

حجت الاسلام والمسلمین رحیمی صادق با بیان این که اعتراض مردم به بیکاری و گرانی حق قانونی آن هاست، عنوان داشت: برخی افراد که در صندوق ها و موسسات مالی سرمایه گزاری کرده اند و امروز احساس می کنند در اثر ورشکستی برخی از این موسسات، اندک اندوخته و ذخیره های مالی شان در حال از بین رفتن است، و به این امر اعتراض داشته و ناراحت هستند، حرف بسیار درستی است، زیرا برخی از این افراد همه داشته هایشان را در این موسسات مالی سپرده گذاری کرده بودند تا بتوانند گرهی از مشکلات زندگی شان را باز کنند  پس این که بعضی از مردم اعتراض دارند و نگران هستند، کاملا حق دارند و ما نیز همین نگرانی را داریم و انتظار داریم مسئولین به اعتراضات بر حق مردم رسیدگی کنند.

وی افزود: کاش در این چند ماهی که از ابتدای سال شاهد اعتراضات مال باختگان بودیم، پاسخ مناسب و قانع کننده ای به آن ها داده می شد البته هم دولت و هم مجلس اقداماتی در این راستا انجام داده اند ولی کافی نبود و بالاخره باید با افرادی که در این مسئله به اموال مردم دست اندازی کرده‌اند برخورد جدی تر و قاطع صورت می گرفت و ضرورت داشت مسئولین گزارشی از نتیجه رسیدگی‌ها به برخی از پرونده های اختلاس و حقوق های نجومی و برخورد با غارتگران بیت المال، به مردم ارائه می دادند.

مسئولان نگرانی های مردم را رفع کنند

مدیر حوزه علمیه تهران یادآور شد: یکی از نگرانی هایی که وجود دارد این است که نکند به جهت سوء استفاده فتنه گران، خواسته های به حق مردم دوباره فراموش شود! البته این اتفاق نباید بیافتد، زیرا اگر مسئولین می خواهند بساط فتنه گران را جمع کنند راهش این است که به خواسته های بر حق مردم توجه کرده و مشکلات آن ها را حل و نگرانی های را برطرف کنند.

تاکید مراجع عظام بر پیگیری قانونی مطالبات مردم

وی با بیان این که مردم باید اعتراضات خود را از طریق مراجع قانونی پیگیری کنند، اظهار داشت: توصیه ما به مردم عزیز این است؛ همانطور که مشاهده کردید اعتراضات به حق شما ممکن است مورد سوءاستفاده کسانی قرار بگیرد که برخلاف مصلحت شما اقدام کنند زیرا وقتی جامعه دچار اغتشاش و فتنه می شود، طبیعی است همان مقدار هم که به مردم رسیدگی می‌شد، تحت الشعاع قرار خواهد گرفت.

حوزه و روحانیت در کنار مردم است

مدیر حوزه علمیه تهران ادامه داد: توصیه ما این است که مردم خواسته های بر حق خود را به صحنه خیابان نکشانند و از طریق مراجع قانونی پیگیری کنند و مسئولان هم باید پاسخگو باشند. البته حوزه علمیه وظیفه خود می داند که در کنار مردم، غمخوار مردم و همراه آن ها باشد و چنانچه در پیگیری‌های قانونی نیازی به حضور حوزه علمیه باشد بزرگان حوزه از جمله مراجع عظام و مدیریت حوزه های علمیه آماده اند در کنار مردم و از مسیر درست و قانونی خواسته های آنان را پیگیری کنند.

اقدام ترامپ در حمایت از آشوبگران ابلهانه بود

وی با اشاره به حمایت های آشکار رئیس جمهور امریکا از آشوبگران، گفت: آنچه از موضع گیری‌های خصمانه آمریکایی ها روشن شد این است که ما هر چقدر با آنها سر میز مذاکره ای همچون تجربه برجام بنشینیم، و ده ها قرارداد و برجام دیگر هم با آنها امضاء کنیم و از خواسته های به حق خود کوتاه بیاییم، ماهیت و مواضع خصمانه آمریکا تغییر نخواهد کرد و این حقیقتی است که حضرت امام خمینی(ره) بدان اشاره داشتند و فرمودند مذاکره با آمریکا، مذاکره گوسفند و گرگ است. و گرگ تا مادامی که زنده است ماهیت درندگی و وحشی گری خود را دارد.

مدیر حوزه علمیه تهران افزود: مواضع خصمانه آقای ترامپ و آقای کری وزیر سابق خارجه آمریکا از آشوبگران، باعث شد تا مردم ایران بار دیگر به نفاق و دشمنی آمریکا پی ببرند و چنانچه اندک افرادی خیال می کردند اگر بنشینند و با آمریکایی ها قدم بزنند و با لبخند با آنها مذاکره کنند، این باعث کاهش دشمنی آنها با مردم ایران خواهد شد، بار دیگر نشان داد همه اینها خیال باطلی بیش نبود و تنور برجام برای نظام اسلامی چیزی را گرم نکرد و ثمره ای برای مردم ما نداشت و تذکرات مکرر رهبر معظم انقلاب مبنی بر عدم قابل اعتماد بودن آمریکا و خوش بین نبودن به مذاکرات و توخالی بودن وعده‌های آنها بر همین اساس بود.

وی تصریح کرد: آمریکا آدم شدنی نیست و رژیم استکباری امریکا هیچوقت دست از زورگویی و جنایت دست بر نمی‌دارد زیرا ذات آمریکا گرگ صفتی و زورگویی و دروغ است. و امیدواریم مسئولین عزیز نسبت به رفتارهای توهین آمیز مقامات آمریکایی با قاطعیت جواب دهند و اجازه دخالت در امور داخلی ایران را به آنها ندهند.

رئیس جمهور فرانسه را بدون عذرخواهی به ایران راه ندهید

حجت الاسلام والمسلمین رحیمی صادق با اشاره به مواضع مداخله جویانه دولت فرانسه در حمایت از آشوبگران، گفت: متاسفانه گاهی هم از طرف اذناب اروپایی استکبار جهانی شاهد دخالت در امور داخلی ایران هستیم. رئیس جمهور فرانسه که قرار بود به ایران سفر کند با دخالت در امور داخلی کشور و حمایت از آشوبگران، سفر خود را به تعویق انداخت و این توهین ها برای مردم ایران قابل قبول نیست.

وی افزود: ضرورت دارد مسئولین کشورمان با حفظ عزت و اقتدار نظام اسلامی، و با محکوم کردن مواضع دولت فرانسه، رییس جمهور این کشور را مجبور به عذرخواهی از مردم شریف ایران کنند و در صورت عدم عذرخواهی اجازه سفر به ایران را به او ندهند.

راه اندازی اینترانت ملی از مطالبات رهبری و مردم است

مدیر حوزه علمیه تهران با اشاره به نقش مخرب برخی شبکه های اجتماعی در ایجاد شایعه و دعوت به آشوب، گفت: مقام معظم رهبری سال ها قبل به عنوان یک دیدبان تیزبین و هوشیار درباره مدیریت و ساماندهی فضای مجازی به مسئولین کشور تذکرات لازم را داده بودند. و اهمیت فضای مجازی به اندازه ای است که رهبر معظم انقلاب فرمودند «اگر رهبر نبودم خودم ریاست شورای عالی فضای مجازی را بر عهده می گرفتم».

وی با انتقاد از بی توجهی شورای عالی فضای مجازی به مباحث مربوط به شبکه های اجتماعی، گفت: خوب است شورای عالی فضای مجازی از اقدامات و مصوبات این شورا به مردم گزارش بدهد، زیرا مردم انتظار دارند این شورا مطالبات رهبری و مردم را مبنی بر راه اندازی اینترانت ملی و ساماندهی و مدیریت فضای مجازی، پیگیری و به سرانجام برساند.

حجت الاسلام والمسلمین رحیمی صادق در پایان خاطرنشان کرد: در همین حوادث اخیر برخی کانال‌های ضد انقلاب در شبکه های اجتماعی توانستند جامعه را دچار التهاب کند و نهایتا مسئولین مجبور شدند تا برخی از این شبکه ها را مسدود کنند. لذا توقع حوزه های علمیه و در راس آن مراجع عظام از مسئولین عزیز این است که با توجه به حوادث اخیر توجه جدی به راه اندازی اینترانت ملی و شبکه های اجتماعی امن داشته باشند تا هم موجب اشتغالزایی شود و هم خانواده‌ها و جوانان در محیطی سالم و به دور از التهاب از خدمات فضای مجازی بهرمند شوند.

گفتگو: مهدی زارعی

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha