پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
 آیت الله العظمی مکارم

حوزه/ بیداری اجتماعی و هوشیاری درمقابل فتنه جای تشکر دارد و آنچه که لازم و ضروری است وحدت و حفظ یکپارچگی است. خاموش شدن فتنه به معنای فراموش شدن و عدم رسیدگی به مطالبات نیست، بلکه باید به مطالبات مردم رسیدگی شود. اکنون اقتصاد و فضای مجازی دو مشکل بزرگ جامعه است. باید با کمک هم مشکلات را حل کرد و کاری کرد کشور به مانند سابق بدرخشد.

به گزارش خبرنگارخبرگزاری«حوزه»، حضرت آیت الله مکارم شیرازی عصر امروز در دیدار  جمعی از طلاب و اساتید مطالبه کننده حقوق مردم که در مدرسه امیرالمؤمنین(ع) در قم تجمع کرده بودند، از حضور مردم در حماسه 13 دی تشکر و قدردانی کردند و گفتند: باردیگر مردم انقلابی ثابت کرده اند همیشه با انقلاب، نظام و ولایت فقیه هستند.

این مرجع تقلید بر بیداری و بصیرت همه مردم در مقابل فتنه ها تاکید  کردند و افزودند: از اطلاعاتی که بدست آمده، مشخص شده این فتنه از مدتها طراحی شده بود و مایل بودند، این را مقدمه برای فرو پاشی نظام قرار دهند، ولی بیداری مردم باعث شد تیغ آنها به سنگ بخورد.

معظم له بیان داشتند: اما دشمن در این حادثه رسوا شده و از قرائن مشخص است که در صدد طراحی های دیگر است و رادیو های بیگانه مانند بی بی سی گفتند، مردم مسلح شوند و کار را یک سره کنند، ولی نمی دانست که فتنه خاموش شده است.

 ایشان با بیان اینکه فتنه اخیر خاموش شد، ولی فراموش نشده است گفتند: امروز انقلاب اسلامی درمقابل زورگویان دنیا ایستاده و اگر بخواهیم در مقابل اینها  قرار نگیریم باید مسائلی مانند برجام و به رسمت شناختن اسرائیل و تحریم های دیگر را قبول کنیم.

 معظم له با اشاره به دخالت های دولتمردان آمریکا در مسائل داخلی ایران بیان داشتند: ترامپ خیلی نادان به نظر می رسد، فکر می کند با هیاهوی بعضی افراد، انقلاب تمام می شود و از بین می رود و باورشان شده انقلاب متزلزل شده است، ولی انقلاب به این سادگی به دست نیامده که بخواهد ازدست برود.

 ایشان افزودند: ای کاش پیام راهپیمایی روز های اخیر مردم ایران علیه اغتشاشگران را درک می کردند،  باید بدانند انقلاب باید بماند، و راهش را ادامه دهد.

حضرت آیت الله مکارم شیرازی اظهار داشتند: سردمداران استکبار با اینکار  مشت به دیوار می زنند؛ چرا که انقلاب محکم تر از آن است که با این کار  متزلزل شود. این انقلاب ریشه دارد و به این راحتی از بین نخواهد رفت.

این مرجع تقلید به وحدت همه مردم اشاره کرده و  ابراز داشتند:  باید در چنین شرایطی مردم وحدت را حفظ کنند. ملت بیدار است، این راهپیمایی نشان داد با همه مطالبات، اما در برابر دشمن وحدت دارند و در برابر خاموش کردن فتنه به میدان آمده اند؛  نباید کسی  اجازه به خود دهد پرچم را آتش بزند به نظام و مقدسات توهین کند، هرچند با نظر دیگران اختلاف داشته باشد، اختلاف را باید به صورت مسالمت آمیز حل و فصل کرد.

ایشان بیان داشتند:این بیداری اجتماعی و هوشیاری درمقابل فتنه جای تشکر دارد و  آنچه که لازم و ضروری است وحدت و حفظ یکپارچگی است. خاموش شدن فتنه به معنای فراموش شدن و عدم رسیدگی به مطالبات نیست، بلکه باید به مطالبات مردم رسیدگی شود. اکنون اقتصاد و فضای مجازی دو مشکل بزرگ جامعه است. باید با کمک  هم مشکلات را حل  کرد و کار کرد کشور به مانند سابق بدرخشد.

ایشان افزودند: این برنامه بودجه ای که تنظیم شده باید بار مشکلات را سبک کند و مجلس و دولت توجه کنند بودجه مشکلات جدیدی برای مردم درست نکند؛ نباید توجیه گری کنند و مطالبات مردم را نایده بگیرند، این توجیه گری مشکل را حل نمی کند.

این مرجع تقلید یادآورشدند: فضای مجازی چالش بزرگ برای خانواده ها شده است. در فضای مجازی برده دشمن هستیم. فضای مجازی سالم باید درست کرد. افرادی که مطلع هستند می گویند امکان آن هست و وجود دارد.

حضرت آیت الله مکارم شیری اظهار داشتند:  مشکل جامعه  با چند روز بستن فضای مجازی برطرف نمی  شود و کار را درست نمی کند چون بعد که باز شد دوباره به میدان می آیند.  باید فضای مجازی را اساسی حل کنیم؛ سالها درمورد آن را صحبت می کنیم ولی گوشی شنوایی نیست، تا اینکه دامن آنها را گرفت وشروع به فیلتر کرده اند.

این مرجع تقلید ابراز داشتند: باید همه توجه کنند مطالبات خود را در فضای وحدت بخواهند و مطالبه کنند و کاری نکنند از این فضا به نفع دشمن بهره برداری شود.

معظم له عنوان کردند: جمهوری اسلامی به معنای این است که اسلامیت را در آن عجین شده است و قانونی برای هر فرد از جمله رهبر انقلاب و  رئیس جمهور طراحی شده، باید به قانون اساسی عمل شود.کاری نکنیم این قانون زیر پا برود، چرا که برای این قانون خیلی ازجوانان جان فشانی کرده اند تا پابرجامانده است و نباید با عملکرد خود خون شهید نادیده گرفته شود.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha