جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
احمدیان

حوزه/ در اغتشاشات اخیر، صداهایی علیه روحانیت و نهادهای حوزوی بلند شد، جنجالی که به خاطر بودجه مختصر نهادهای حوزوی به راه افتاده است که کمتر از نیم درصد بودجه کشور هم نیست ...

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از اصفهان، حجت الاسلام  احمدیان در یادداشتی در پی اغتشاشات اخیر برخی از فتنه گران و معاندان، تصریح کرد:  در این چند روز که اخبار را رصد می کردم و اغتشاشات  و بی مهری های زیادی که به نظام و حوزه و روحانیت شده است را می دیدم، غصه دار شدم .

از مظلومیت حوزه و از مظلومیت روحانیت غصه دار شدم، از جنجالی که به خاطر مختصر بودجه  نهادهای حوزوی به راه افتاده است که کمتر از نیم درصد بودجه کشور هم نیست، از اینکه وقتی از بودجه صحبت می شود، حوزه  نیاز ندارد، ولی وقتی از وضع فرهنگی و دینی بحث می شود همه چیز به خاطر کم کاری و عدم حضور حوزه است؟!

به یاد داستان  آیت الله بهشتی افتادم که به ایشان  تهمت می زدند حتی در جایی  بسیار به ایشان بی احترامی کرده بودند و الاغی را به نشانه بی احترامی جلوی ایشان سر بریده بودند ایشان ناراحت شدند و نزد حضرت امام رحمت الله علیه رفتند حضرت امام می فرمایند این مردمی که الان دارند شعار می دهند "درود بر خمینی"  اگر همه بگویند "مرگ بر خمینی " برای من تفاوتی ندارد  آنچه مهم است  عمل به وظیفه شرعی است.

به فکر فرو رفتم آیا به وظیفه شرعی خود عمل کرده ایم؟!

تحلیل های زیادی را مطالعه کردم  مثل از دست رفتن سرمایه اجتماعی تا رخوت و خمودی حوزه در واکنش به مطالبات و نیازهای روز، از ضعف عملکرد بعضی روحانی نماها  تا واگذاری مهمترین رسانه های تبلیغی به دشمن و اکتفا به حداقل های سنتی، ولی وقتی شعارها تند تر شد و به ساحت مقدس اسلام و قرآن هتاکی شد  آرزو کردم ای کاش فقط به ما فحش بدهند.

ما روحانیت فدای اسلام و قرآن می شویم، با صدای بلند فریاد می زنیم ، به ما فحش بدهید ولی به اسلام عزیز نه، به ما فحش بدهید ولی به قرآن کریم نه، به ما فحش بدهید ولی به آرمانهای نظام اسلامی نه ، لطفاً فقط به ما فحش بدهید

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha