پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
عکس

حوزه/ مدیر حوزه علمیه خواهران استان یزد، خواستار تبیین سبک زندگی قرآنی برای نسل جوان شد و گفت: ما حق قرآن را ادا نکرده ایم و قرآن را درست نشناخته ایم، در حالی که بسیاری از بزرگان ما حتی در هنگام بیماری نیز با استعانت از خداوند متعال و خواندن آیات قرآن بهبود می یافتند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در یزد، حجت‌الاسلام والمسلمین محمد کارگر شورکی، در مراسم مرحله استانی مسابقات قرائت قرآن کریم جشنواره سراسری قرآن و عترت مدارس علمیه خواهران، اظهار کرد: قرآن بهترین درمان و راهگشای همه دردهای بشر است و با خواندن قرآن قلب انسان آرام می گیرد.

وی با اشاره به اینکه پیامبر اکرم (ص) دوای غم و غصه و دردهای انسان را قرائت قرآن می دانند، افزود: در حال حاضر متأسفانه عده ای می خواهند با شادی کاذب این درد را درمان کنند در حالی که در پی این شادی های زودگذر کوهی از غم خواهد بود.

مدیر حوزه علمیه خواهران استان یزد، ادامه داد: اگر در این دنیا حامل قرآن بوده و با آن مأنوس باشید، در آخرت نیز حامل قرآن خواهید بود و این توفیقی است که نصیب هرکسی نمی شود.

حجت الاسلام والمسلمین کارگر شورکی تصریح کرد: ما حق قرآن را ادا نکرده ایم و قرآن را درست نشناخته ایم، در حالی که بسیاری از بزرگان ما حتی در هنگام بیماری نیز با استعانت از خداوند متعال و خواندن آیات قرآن بهبود می یافتند.

وی بیان کرد: قرآن بهترین دستورات زندگی را برای انسان دارد اما متأسفانه آن گونه که باید سبک زندگی قرآنی برای نسل جوان بیان نشده است.

مدیر حوزه علمیه خواهران استان یزد، در بخش دیگری از سخنان خود خطاب به طلاب برگزیده مسابقات قرآن اظهار کرد: عنفوان جوانی توفیق قرائت قرآن به شما عنایت شده و جلای قلوب برای شما اتفاق افتاده است که باید خدا را شاکر باشید.

حجت الاسلام و المسلمین کارگرشورکی، با اشاره به حدیث پیامبر اکرم(ص) گفت: ایشان فرمودند: هرکس برای رضای خدا و آگاهی عمیق در دین، قرآن بخواند، ثواب فرشتگان و انبیا و رسولان را خواهد داشت.

وی با بیان اینکه ما نمی توانیم انبیا و مرسل شویم؛ افزود: ولی می توانیم در راه آنها حرکت کرده، این ثواب را به دست آوریم پس خدا را شاکر باشید این توفیق بزرگ الهی نصیب شما شده است.

مدیرحوزه علمیه خواهران استان یزد گفت: در حدیث دیگری از امام صادق (ع) آمده است «هر جوان مؤمنی که قرآن بخواند، قرآن با گوشت و خون او آمیخته می شود و خداوند عزوجل او را با فرشتگان قرار خواهد داد و قرآن نگهبان او در روز قیامت خواهد بود»و این توفیق بسیار بزرگی است که یک جوان می تواند در پرتو قرآن کسب کند.

حجت الاسلام والمسلمین کارگر شورکی خطاب به طلاب گفت: اکنون شما به عنوان حاملان قرآن باید در زندگی سرمشق و الگوی دیگر اقشار مختلف باشید.

 

انتهای پیام / ۳۱۳/۴۷

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha