جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
کد خبر: 436796
۱۷ دی ۱۳۹۶ - ۱۸:۵۹
 بانوان شهیده

حوزه/ پنج بانوی طلبه جامعه‌الزهرا(س) در راه حفظ ارزش‌های اسلام و آرمان‌های انقلاب به درجه رفیع شهادت نائل شدند.

به گزارش خبرگزاری«حوزه»،  به عنوان یکی از مراکز علمی آموزشی حوزه‌های علمیه خواهران تا کنون پنج طلبه شهیده، تقدیم اسلام و انقلاب اسلامی کرده است.

شهیده «خدیجه ولی زاده»، شهیده «فهیمه سیاری»، شهیده «بتول مطهری»، شهیده «فاطمه اسدیان» و شهیده «رقیه رضایی» از جمله بانوان طلبه شهیده جامعه‌الزهرا(سلام‌الله‌علیها) هستند.

طلبه شهیده خدیجه ولی زاده

طلبه شهیده «خدیجه ولی زاده»، متولد 1335 در شوشتر پس از پایان تحصیلات مدرسه در دانشسرای مقدماتی به استخدام آموزش و پرورش درآمد و شغل معلمی را انتخاب کرد.

این طلبه شهیده جزو اولین کسانی بود که طرح شهید رجایی را در آموزشگاه خود پیاده کرد. طرح شهید رجایی طرح آموزش قرائت قرآن در آموزشگاه بود.

خانم ولی‌زاده علاقه زیادی به مطالعه و تحصیل علوم روز و دینی داشت و به همین دلیل به ادامه تحصیل در رشته دینی و عربی پرداخت، وی برای غنی کردن معلومات خود در جامعه‌الزهرا(سلام‌الله‌علیها) ثبت نام کرد و در آزمون غیر حضوری عمومی سطح دو پذیرش شد.

شهیده ولی زاده در تاریخ 8 آذر سال 1395 مصادف با ایام اربعین حسینی در راه بازگشت از زیارت سیدالشهدا(علیه‌السلام) همراه با جمعی از شاگردان و زائران امام حسین (ع) در شهر «حله» عراق به شهادت رسید.

طلبه شهیده فهیمه سیاری

طلبه شهیده فهیمه سیاری، متولد سال 1339 در تهران بود که در سال‌های 56 و 57 که کشور در تب‌وتاب انقلاب بود، جذب پایگاه مسجد حضرت ولی‌عصر(عجل‌الله‌تعالی‌فرجه‌الشریف) زنجان گردید و در آن‌جا توسط بزرگانی چون آیت‌الله مشکینی و آقای رضوانی از وجود حوزه علمیه خواهران در قم آگاه و برای تحصیل علوم دینی عازم قم شد.

او دو سال در مکتب توحید و در مدرسه علمیه شهید قدوسی(ره) به تحصیل پرداخت و پس از پیروزی انقلاب اسلامی جهت تبلیغ معارف دین و آگاهی بخشی به فرزندان ایران عازم کردستان شد.

شهیده سیاری سیاری به همراه سه بانوی دیگر که قصد سفر به شهر سقز را داشتند موقع عبور از منطقه دیواندره در تاریخ 12 آذر ماشین حامل آنان مورد حمله قرار گرفت و به درجه شهادت نائل آمد.

طلبه شهیده رقیه رضایی

شهیده «رقیه رضایی»، متولد سال 1344 در قزوین پس از اخذ مدرک دیپلم، با اینکه در رشته پزشکی قبول شده بود، برای ادامه تحصیل وارد حوزه علمیه شد و دو سال به تحصیل در علوم دینی پرداخت و در کسوت یک معلم تربیتی و پرورشی به کردستان و سیستان بلوچستان رفت و پس از ازدواج در سال 66، مسئوليت امور تربيتي يكي از دبيرستان هاي شهر قزوين را بر عهده گرفت.

شهید رضایی از شهدای مکه خونین است که در ذی الحجه سال 1366 هنگامی که در راهپیمایی برائت از مشرکین شرکت کرده بود، مورد هجوم عمال رژیم آل سعود قرار گرفت و شهید شد.

وی به عنوان جوانترین شهید مکه در سال 1366 بود؛ این شهید طلبه به عنوان شهید شاخص سال 95 انتخاب شد، از این شهید بزرگوار وصیت نامه و دست نوشته‌های زیبایی به یادگار مانده است که گفت وگوی عاشاقانه‌ای با معبود محسوب می‌شود.

طلبه شهیده فاطمه اسدیان

طلبه شهیده «فاطمه اسدیان» متولد 1347 پس از دوران تحصیل دبستان و راهنمایی در کلاس‌های عقیدتی و مذهبی شرکت می‌کرد و وجودش سرشار از فراگیری آموزه‌های مذهبی بود.

پس از اتمام کلاس اول نظری در امتحان ورودی حوزه علمیه قم شرکت و در این آزمون پذیرفته شد، اما به دلیل مشکلات خانوادگی از جمله مریضی مادر به ناچار از رفتن به قم منصرف شد، اما شعله کسب معارف در جانش برافروخته بود، به همین دلیل، در تابستان سال بعد به خواندن دروس عربی پرداخت و به قم رفت و سال اول را متفرقه امتحان داده و در سال دوم حوزه ادامه تحصیل داد و در سال دوم مکتب توحید(جامعه‌الزهرا(سلام‌الله‌علیها) کنونی) مشغول به تحصیل شد.

وی همچنین در رشته انگلیسی تربیت معلم فاطمه زهراء(علیها السلام) اصفهان قبول و راهی اصفهان شد؛ این شهیده طلبه شش ماه در تربیت معلم فاطمه زهراء (علیها السلام) اصفهان در رشته زبان انگلیسی درس خواند و زمانی که به علت بمباران خوابگاه تعطیل شد به شهرکرد بازگشت هنوز 24 ساعت از آمدنش نگذشته بود که در تاریخ 20 اسفندماه سال 1366 بر اثر بمباران هوایی رژیم بعث عراق در محل زندگیش روبروی شهرداری سابق شهرکرد به درجه رفیع شهادت نائل آمد.

سرکار خانم «فریده اسدیان»، خواهر این شهیده با بیان خاطره ای گفت: فاطمه بارها خواب دیده بود که شهید می‌شود، شب جمعه آخر زندگی اش با هم به گلزار شهدا رفتیم و محلی را که امروز قبر این شهید است نشان داد و گفت: خواب دیدم مرا در اینجا دفن کرده بودند و من خندیدم و گفتم اینجا که جای شهداست. ساعت 11 صبح روز20 اسفندماه ماه سال 1366شهرکرد بمباران شد و فاطمه در این بمباران به درجه رفیع شهادت که آرزوی او بود رسید و در همان مکانی که در خواب دیده بود، دفن شد.

 طلبه شهیده بتول مطهری

طلبه شهیده «بتول مطهری» متولد 1362 پس از طی مراحل تحصیلی در رشته مهندسی آبیاری کشاورزی از همدان و اشتغال به کار، جهت تحصیل در امور دینی وارد جامعه‌الزهرا(سلام‌الله‌علیها) شد.

این طلبه شهیده یکی از بانوان بسیجی فعال در امور فرهنگی بود، ایشان پس از ازدواج با شهید حجت الاسلام و المسلمین سیدرضا بطحایی، طلبه‌ای از گلپایگان به نجف اشرف هجرت کردند که حاصل این زندگی مشترک، سیدمحمدعلی سه ساله بود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • احمدی IR ۰۱:۰۲ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۴
    0 0
    بسم الله الرحمن الرحيم اللهم الحقنا بالشهدا