جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
همایش

حوزه/ همایش نقش ائمه جمعه در کمک به ستاد همکاری های حوزه و آموزش و پرورش به همت دفتر شورای سیاستگذاری ائمه جمعه استان سیستان و بلوچستان، در سالن کنفرانس دفتر امام جمعه زاهدان برگزار گردید.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»،  همایش نقش ائمه جمعه در کمک به ستاد همکاری های حوزه و آموزش و پرورش، با حضور نماینده ولی فقیه در استان، مدیر حوزه علمیه استان ، دبیر کمیته هماری های استان و دیگر مسئولین فرهنگی، در سالن کنفرانس دفتر امام جمعه زاهدان برگزار  شد.

آیت الله سلیمانی نماینده ولی فقیه و امام جمعه زاهدان در این همایش، نقش ائمه جمعه در ساحت تعلیم و تربیت را برای کمک به آموزش و پرورش حائز اهمیت دانست و گفت؛ ائمه جمعه باید در جهت پیشبرد احکام و آموزه های اسلامی در محافل و مراکزمهم آموزشی و تربیتی به ایفای نقش بپردازند.

وی افزود: استان سیستان و بلوچستان دارای ویژگی های قومی و مذهبی است و بر این اساس باید با توجه به اهمیت وحدت و حفظ حرمت مذاهب، آموزه های دینی که منجر به تربیت اسلامی دانش آموزان میگردد و آنان را از خطر تهاجم فرهنگی باز می دارد تعلیم داد .

آیت الله سلیمانی در ادامه از ائمه جمعه و رو حانیون خواست، ستاد همکاری های حوزه و آموزش و پر ورش را در اجرای برنامه های ابلاغی سالانه یاری نموده و علاوه برآن ،پیشنهادات وایده های خود را جهت ارتقا کمی و کیفی همکاری ها به مسئولین مربوطه ارایه نمایند تا در صورت امکان در برنامه های آتی سال آینده لحاظ گردد.

در ادامه این همیاش حجت الاسلام والمسلمین باقری، مدیر حوزه علمیه استان سیستان و بلوچستان ضرورت همکاری حوزه و آموزش و پرورش را بیان کرد و گفت: اکنون که به برکت نظام مقدس جمهوری اسلامی زمینه تبلیغ فراگیر آموزه های ناب اسلام و اهل بیت علیهم اسلام فراهم است، باید از هرفرصتی برای تبیین معارف نورانی اسلام در بین جامعه استفاده نماییم.

وی تصریح کرد: همکاری ائمه جمعه، طلاب و روحانیون با آموزش و پرورش می تواند نوید بخش تحقق تربیت نسلی پاک و آشنا با احکام دین و قرآن باشد.

در ادامه این همایش، ائمه جمعه استان  به طور جداگانه دیدگاه های خود را در زمینه همکاری های حوزه و آموزش و پرورش بیان کردند.

بخشی از  دیدگاه های امامان جمعه استان به شرح ذیل است .

* تشکیل منظم جلسات کمیته همکاری ها در استان ، شهرستانها و مناطق و پیگیری مصوبات تا حصول نتیجه.

* بومی سازی محتوای مطالب ارایه شده در جریان فعالیت های تبلیغی با توجه به شرایط منطقه مخصوصا در جنوب استان.

* تشکیل اتاق فکر و انجام کارهای علمی فاخر برای ارایه عقاید شیعه به برادران اهل سنت و آشنایی آنان با معارف شیعی

* ارتباط صمیمی با مولوی های اهل سنت و رفت و آمدهای علمی و فرهنگی با آنان با حفظ حرمت مقدسات یکدیگر

* تعامل هرچه بیشتر معاونت پرورشی آموزش و پرورش در استان ، شهرستان و مناطق با ائمه جمعه و روحانیون اعزامی 

* دعوت ائمه جمعه از روحانیون فاضل و اندیشه ورز جهت حضور در مدارس و اجرای برنامه های متنوع دینی با همکاری و هماهنگی آموزش و پرورش مرکز استان و ادارات شهرستانها و مناطق

 در  این همایش حجت الاسلام غلامرضا عباسی، مسئول دفتر نمایندگی شورای سیاستگذاری ائمه جمعه استان سیتان و بلوچستان گزارشی از نحوه همکاری های حوزه و آموزش و پرورش و نیز مطالب مطرح شده در نشست یازدهم  مشهد را ارائه کرد و با طرح برخی از مصادیق همکاری های حوزه و آموزش و پرورش و نقش ائمه جمعه در ارتقا این همکاری ها، خواستار توجه ائمه جمعه به این مهم شد.

انتهای پیام   313/17

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha